Vad kostade ditt kök?
Ska göra om köket och var lite nyfiken på av ni andra har gett för erat kök?
menar då typ totalrenovering. =) någon?
Ska göra om köket och var lite nyfiken på av ni andra har gett för erat kök?
menar då typ totalrenovering. =) någon?
"jag är knakse lite knäpp men har typ räknat med en 150tusen?2
Får man skriva det?, så ja du är nog lite knäpp
Ni kan få det bra billigare. Köper ni helt(alla) nya vitvaror på ett å samma ställe(åk sedan runt och kontra med olika priserr ni får , man måste vara fräck)
PRUTA!!!!!
Säg på elgiganten fick vi det här priset på dom här varorna, vad kan ni ge för pris?.
Tro mig man får ALLTID BÄTTRE.
Ni kan hamna bra under 100.000:-.
Men 150 då ska ni köpa bland dom dyraste köken, å dte är dte inte värt för att bara förvara porslin å bestick i .
Vi köpte epoq-kök för 23.000:-/totalt å det är INGEN skillnad på det än ett likadant som om du köper dett märkes .
Jag byter hellre kök vart 10år(får ju nästan 5st kök)totalt om jag gämför med grannens som kostade 160.000:-.
Blir jag less så kan jag köpa ett ytt om 5år för 30.000:- utan att må dåligt .
Men det kan inte grannen göra med sitt .
så är det ju bänkskivor, diskho mm som till hör ett kök som är inräknat i vårat pris.
Köksstommar (8 underskåp/lådor, 3 överskåp inkl spotlights, 1 högskåp), bänkskiva inkl underlimmad diskho, 2 styck öppna hyllor med infällda spotlights + några täckskivor allt i vit högblank + ek = 37000:- från kitchn (www.kitchn.se/Default.aspx)
Vitvaror i rostfritt från Husqvarna (kyl/frys, varmluftsugn, induktionshäll, inbyggnadsdiskmaskin, fläkt) 35000:-
Omdragning av el ca 10000:-
Material för tapetsering & målning av väggar + kakling ca 5000:-
vi köpte kök från ikea... har ca 30 kvm.... Bara själva köket (pluss vitvaror) kostade 75000... sen tillkommer allt annat... gipsskivor, spackel, vi satte igen en dörr... tapeter, golv- värme och klinker och kakel... så jag har ingen aning vad det slutade på men över 100,000 iaf.... vi köpte vitvarorna på ikea,,,
jag tror jag kan räkna med 150tusen pluss minus lite.. verkar rätt rimligt för ett kök i våran storlek=) man är mycket i köket. och vill lägga pengar på det=)
oh ja pruta ska jag=) självklart... men kyl/frys,spis,ugn,micro,diskmaskin bara där är ju 40-50 tusen..=(
darknightgirl skrev 2009-01-06 11:56:29 följande:
Kolla KVIK - de gillade jag: Tror att de är "billiga".
Vi betalade ca 100 000 kr, men då var det inkl alla kostander, även rörmokare, elektriker etc.
Billder på köket finns i bloggen under sidan heminredning
www.duracellmamman.se
vi hamnade på runt 160- 170 med allting. el, avlopp, gips till väggar, ett tibrokök samt vitvaror. är supernöjd med vårat kök. visst inte gratis kanske men är riktigt nöjd.
tycker köket är viktigt och att man"ska" lägga pengar på det.. =)