• darknightgirl

Vad kostade ditt kök?

Ska göra om köket och var lite nyfiken på av ni andra har gett för erat kök?
    menar då typ totalrenovering. =) någon?

• Svar på tråden Vad kostade ditt kök?
  • JAG är BÄST

"jag är knakse lite knäpp men har typ räknat med en 150tusen?2

Får man skriva det?, så ja du är nog lite knäpp

Ni kan få det bra billigare. Köper ni helt(alla) nya vitvaror på ett å samma ställe(åk sedan runt och kontra med olika priserr ni får , man måste vara fräck)
    PRUTA!!!!!

Säg på elgiganten fick vi det här priset på dom här varorna, vad kan ni ge för pris?.

Tro mig man får ALLTID BÄTTRE.

Ni kan hamna bra under 100.000:-.

Men 150 då ska ni köpa bland dom dyraste köken, å dte är dte inte värt för att bara förvara porslin å bestick i .

Vi köpte epoq-kök för 23.000:-/totalt å det är INGEN skillnad på det än ett likadant som om du köper dett märkes .

Jag byter hellre kök vart 10år(får ju nästan 5st kök)totalt om jag gämför med grannens som kostade 160.000:-.
    Blir jag less så kan jag köpa ett ytt om 5år för 30.000:- utan att må dåligt .
    Men det kan inte grannen göra med sitt .

• Mirakel händer
    väduren66 skrev 2009-01-06 11:22:38 följande:
    Detta låter väldigt billigt! Hur stora/små kök pratar ni om? Vi har fått ett prisförslag på bara skåp med inredning, 5 underskåp och 7 överskåp,bänkskivor, diskho, utan vitvaror, el, tak, väggar. Och då hamnade vi på 56000:- Har ni haft kostnadsfri hjälp med montering, el och vatten? Ska kolla IKEAS kök snarast.
    Min man har gjort nästan allt själv, med hjälp av två av sina bröder. Snickaren som byggde ut toaletten på övervåningen byte fönstren åt oss. Det är det ända vi har haft hjälp med.

Detta har vi i vårat kök...
    Övreskåp;
    2 hörnskåp
    1 med öppna hyllor
    3 skåp med dubbla dörrar
    2 skåp med enkla dörrar
    1 mindre skåp över mikron
    1 fläktskåp
    1 hörnhylla som avlastning
    Underskåp;
    2 öppna hyllor med fack för kokböcker och flaskor
    1 skåp ned enkel dörr
    5 lådor
    1 skåp med dubbla dörrar
    1 hörnskåp
    1 sopskåp
    1 diskmaskin

Kyl/frys
    Mikro
    Hällspis
    Varmluftsugn
    Diskmaskin (glömde det i tidigare inlägg)
  • Poena

Köksstommar (8 underskåp/lådor, 3 överskåp inkl spotlights, 1 högskåp), bänkskiva inkl underlimmad diskho, 2 styck öppna hyllor med infällda spotlights + några täckskivor allt i vit högblank + ek = 37000:- från kitchn (www.kitchn.se/Default.aspx)

Vitvaror i rostfritt från Husqvarna (kyl/frys, varmluftsugn, induktionshäll, inbyggnadsdiskmaskin, fläkt) 35000:-

Omdragning av el ca 10000:-

Material för tapetsering & målning av väggar + kakling ca 5000:-

• Ejin

vi köpte kök från ikea... har ca 30 kvm.... Bara själva köket (pluss vitvaror) kostade 75000... sen tillkommer allt annat... gipsskivor, spackel, vi satte igen en dörr... tapeter, golv- värme och klinker och kakel... så jag har ingen aning vad det slutade på men över 100,000 iaf.... vi köpte vitvarorna på ikea,,,

• darknightgirl

jag tror jag kan räkna med 150tusen pluss minus lite.. verkar rätt rimligt för ett kök i våran storlek=) man är mycket i köket. och vill lägga pengar på det=)

• darknightgirl

oh ja pruta ska jag=) självklart... men kyl/frys,spis,ugn,micro,diskmaskin bara där är ju 40-50 tusen..=(

• Ejin

darknightgirl skrev 2009-01-06 11:56:29 följande:

oh ja pruta ska jag=) självklart... men kyl/frys,spis,ugn,micro,diskmaskin bara där är ju 40-50 tusen..=(
    om man köpte vitvarorna genom ikea och handlade kök för en viss summa... kommer ej ihåg vilken men du lär ju komma upp i de... då fick vi iaf 20%rabatt,,,, kanske bara va tillfälligt... men värt att kolla upp.. vi sparade ett par tusen på de...
  • halloj77

Kolla KVIK - de gillade jag: Tror att de är "billiga".

• Linusina

Vi betalade ca 100 000 kr, men då var det inkl alla kostander, även rörmokare, elektriker etc.

Billder på köket finns i bloggen under sidan heminredning

www.duracellmamman.se

• darknightgirl
    Linusina skrev 2009-01-06 14:41:38 följande:
    Vi betalade ca 100 000 kr, men då var det inkl alla kostander, även rörmokare, elektriker etc. Billder på köket finns i bloggen under sidan heminredning www.duracellmamman.se
    ja det va jätte fint=) något sånt jag vill ha det. vasken vid fönstret diskmaskin på vänster sida och spisen på vänster vägg. ska ha kyl där med iof. ugn och micro där du hade kylen typ.. fast allt i arbetshöjd ink diskmaskinen=) stora planer=)
  • wewe
    Svar på #11
    JAGÄRBÄST, har du några foton på ert Epoq kök? Låter väldigt prisvärt!
  • Lisette84

vi hamnade på runt 160- 170 med allting. el, avlopp, gips till väggar, ett tibrokök samt vitvaror. är supernöjd med vårat kök. visst inte gratis kanske men är riktigt nöjd.

Svar på tråden Vad kostade ditt kök?