• caroline 32

Vägen mot syskonförsök, hur orkar man ? Del 2

Här finns den nya tråden för oss som kämpar för syskon åt våra Ivfbarn.
    Välkommen hit till oss !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 14:15
    Vi vill gärna försöka få ett syskon till vår dotter som föddes juni 2007. Men hur orkar man ? Jag menar nu har liksom en annan sorg smugit sig på, den som betyder att man inte kan välja själv hur många barn man vill ha. Eller när !
    Är så sugen på att prova igen men är ju livrädd att det inte ska lyckas. Vi kommer inte ha råd att försöka hur många gånger som helst, får vara glada om vi får i hop till ett försök.

Vi måste göra ett fullt ivf försök varje gång, kan alltså inte använda oss av frysisar. Skälen till det vill jag inte gå in på, men det känns jobbigt såklart att behöva gå igenom en full behandling flera gånger.

Vår dotter kom efter 3:e försöket som vi gjorde i Falun. Det var långtidsodling.

Ni som håller på eller har gjort syskonförsök, hur har ni känt det ? Hur har det gått för er ?

• Svar på tråden Vägen mot syskonförsök, hur orkar man ? Del 2
  • strandsnäcka

Japp, det funkar ju alldeles utmärkt Tack Caroline.

• jamis

Tack för länken och jättebra med ny tråd!

Jag funderar och funderar på hur vi ska göra med amningsstopp och syskonförsök. Än har vi inte kommit fram till nåt...

• s v e a

ja, en ny tråd! Var lite paff igår nr jag insåg att den hade stängt. Vilket betyder att vi har tjatat i tre månader

enia oxto -Tack!

• caroline 32

Kul att ni har hittat hit ! Jag hade inte en susning om hur man gjortde en ny tråd, men nu har jag lärt mej det !

• IsaN

Hej allihopa.

Tack för länken hit. Jag har haft en skön jul med så lite syskontänk som möjligt coh det har varit skönt. Efter fyra misslyckanden var jag väldigt trött och nere. Nu känns det bättre. Den 19:e ska vi träffa vår läkare och prata om framtiden. Får se vad han säger. Jag är inte beredd att ge upp än, men vi ska nog bestämma ett max antal försök som vi gör, sen får det vara nog. Så länge så tränar jag lite smått med min nya Wii Fit framför tv:n och tycker att jag har märkt skillnaden på mensen denna gången. Den började direkt istället för att småfjanta ibörjan. Så kanske är lite träning det som behövs för att min inre miljö ska må lite bättre.

Kram till er alla och speciellt grattis till Svea.

• Piggelin72

Va bra att det vart en "ny" tråd =)

Super grattis SVEA... du ger hopp om ett bra 2009

Svar på tråden Vägen mot syskonförsök, hur orkar man ? Del 2