• Glaadis

Vägen mot syskonförsök, hur orkar man ? Del 2

Hej !
    har en son född 2007 som är ett ivf barn och nu kämpar vi för att få ett syskon.

Jag tyckeer att det känns jätte jobbigt  med alla kännslor som kommeer med nya försöken.
    Man är glad att man fått ett barn som man kämpat för så länge och nu skall man börja om med allt som det kräver.

Vårat första försök efter sonen blev misslyckat och jag vart chokad över att jag tog det så hårt.
    Var inte berädd på min reaktion.

• Glaadis

Nu är det bara tre dagar kvar till insättningen  och jag är nervös och hoppfull att det skall funka !

• Glaadis

I morgon blir det insättning och nu skall det väll funka för bövelen.
    Är lite orolig att jag skall få lika ont i magen som sist.

• Glaadis

I dag förberädde jag mig för att åka in till kliniken och sätta in ett av mina ägg från frysen då de ringer och talar om att ingen av de två äggen klarat av upptiningen.

Fan vad jag vart lessen jag vart och just nu är det skitjobbigt !

• Glaadis

Grattis Guldplutt !

Det är så svårt att vänta och nu när du vet att det är en liten som ligger där så är väntan ännu större.

Åter i gen ett jätte grattis och kram.

• Glaadis

Har pratat med läkarna och vi bestämde att köra på nu när min kropp är bered av alla piller och vaggisar jag tagit.
    Så jag skall bara ta dem i dag och sen vänta på mensen som bör komma sön-tisdag då jag börjar ta Gonal-F. på 6dagen skall jag ta blodprov och flyter allt på så blir det både ÄP och insättning vid påsk !

Är så skönt att ha något att fokusera på.

• Glaadis
    {#lang_emotions_cry} IsaN ,så ledsen för din skull !

Ge inte upp, det känns så tungt nu men nästa gång blir det säker ett plus.

kramar till dig !
  • Glaadis

På Tisdag skall jag gå och ta blodprov för att kolla när det blir äp.

Tar nu gonal f varje kväll och vid det här laget efter  så många år av sprutande i magen bör man vara van och att det inte skall göra så ont men jag har nu jätte svårt att ta sprutan för jag måste sitta och övertala mig att det inte kommer att göra ont. Jag tycker att det var lättare förut men nu tar det en halvtimme innan nålen träffar magen.

• Glaadis

I morgon skall jag in på ÄP.
    Hoppas att det blir många och bra ägg denna gång.
    Sen på Måndag blir det insättning om allt går bra i morgon.

• Glaadis

Fick ut 19 ägg i fredafs och nu i morgon är det dax att sätta in ett.
    Jag hoppas att det är ett turägg.

• Glaadis

I dag sattes ägget in och nu är det bara att vänta och vänta , vänta och ...

Varje litet knip i magen kommer att få mig att tro att mensen är på g.

Svar på tråden Vägen mot syskonförsök, hur orkar man ? Del 2