Hej
Måste bara få göra ett litet inlägg här.
Vi jobbar på en nr4, trots att jag redan nu har mardrömmar om förlossningen.
Inte roligt, men jag vill ju ha en till.
Förlossning nr 1 tog 20h från första värken, fick dock ligga och krysta emot krystvärkarna helt öppen i över 8h innan hon föddes pga personalbrist.
Ingen kunde ju tänka sig att urinblåsan var full och behövdes tömmas med kateter och det var därför som hon aldrig kom ner.
Jättehemskt var det, var helt borta huhh.
Förlossning nr 2 gick på 12 h, fick dock krysta 2 1/2 h föratt få ut min tjej på 4800gr, men det gick ganska bra tycker jag.
förlossning 3, 4 v för tidigt efter många blödningar under graviditeten.
det var planertat ett kejsarsnitt pga föreliggande moderkaka, men när jag kom in pga vatteavgång, så kunde läkaren inte känna någon moderkaka framför och sa vi kör vanligt.
Panik!!!
Fick igångsättningsdropp så att huvudet skulle komma ner fort, så att inte moderkakan lossnade sa de :(
Inte roligt att höra.
när värkarna började kännas rejält efter 30 min, började jag gråta föratt det gjorde så ont och jag var livrädd att något skulle hända,jag var då öppen 4 cm.
bestämde mig för eda som jag aldrig tidigare har prövat.
när barnmorskan stängde dörren så tog det 1 min innan hon föddes.
Det gicj jättefort alltihopa, men gjorde ondare än de andra förlossningarna.
smärttröskeln hann liksom aldrig trappas upp på något sätt.
så nu bävar jag redan nu på hur det kommer att bli denna gång :(
Vet ju hur ont det kan göra och tänk om det tar jättelång tid som med första.
vet ju att det finns eda, men har aldrig prövat.
måste nog åka in tidigt denna gång,man vill ju inte höra att det är för sent för det och sedan lida i flera timmar till.
Vet precis hur du känner, min förlossning känns som om den var igår, trots att det var 2 1/2 år sedan