• Jessica

förlossnings rädsla

När jag födde våran son så sa min bm att jag hade en "lätt" förlossning, asså allt gick jätte bra och fort. När jag kom in var jag öppen 6 cm. Sen fyra timmar senare var han ute. Det enda jag hann med var lustgasen.

Men efter förlossningen fick jag värsta rädslan. Sonen är nu 17 månader. Jag är så rädd för smärtan, jag vill inte ha så ont igen. Jag vågar inte ta någon spruta i ryggen heller..
    Jag hade INGEN som helst rädsla under graviditeten med sonen.
    Är det fler som känner sådan rädsla? Jag minns fortfarande förlossningen som om det var igår fast det snart gått och och ett halvt år sedan

• Svar på tråden förlossnings rädsla
  • Jessica

Skönt att jag inte är ensam om att känna såhär..
    Jag undrar också fall jag verkligen vågar det här igen. Såfort jag ser en förlossning på tv så blir jag skit rädd, börjar lixom darra.
    Jag har verkligen blivit avskräckt, men det har kommit nu senare. Direkt efter förlossningen tänkte jag inte så mkt på det.
    Jag som verkligen vill ha ett till barn :(

• Jessica

Jag skulle ha fått eda men när dom kände hur öppen jag var så var jag 10 cm öppen.. så det var försent
    Men nu känner jag att jag ABSOLUT inte vågar ta den sprutan..
    Min förlossning gick relativt fort men för mig kändes det som en evighet, jag sprack ju inget så jag behövde ju inte sys, så det var ju skönt..
    Men jag vill så gärna ha ett till men jag vet inte hur jag ska våga föda vaginalt igen, men vill ju inte snittas heller..

Puuuh det känns jobbigt

• Jessica

Ja usch så jobbigt det känns..

Har ju som sagt ont på högra sidan, har haft det nu ett par dagar. Och igår kväll när jag skulle sova så var det som att det var någon som sparka, asså jag mena VERKLIGEN sparka. det lixom putade ut på hela högra sidan, sen när jag pilla där så bara försvann det..
    Kändes precis som när min son började sparkas..
    Fattar inte alls vad det är för fel. Plus att jag var mer svullen på höger sida

• Jessica

Skogsbloss: Det du skriver är precis det jag behövde höra. Jag fick dock en depression när jag fick min son, den varade några veckor, och det var verkligen hemskt.. börjar tro att det är efter den jag blivit rädd för allt!

Svar på tråden förlossnings rädsla