• Lumlan

Theodor?

ja nu e de så att vi väntar en kille som e här om nästan 5 veckor
    vill veta vad ni tycker om namnet Theodor?

• Svar på tråden Theodor?
  • juliasÄngel

Jag tcker Tehodor är jätte gulligt namn
    Men jag skulle hälldre döpa min son till Theo.
    Känner två tvillingar som heter : Theodor & Torgny.
    Haha lite fräsigt

• Meria

Fint namn Hade Teo på vår lista över pojknamn, men det blev en Isak istället.

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • HannaS83

Jag har ocksa Theo/Theodor pa min top 10 lista men jag funderar ocksa pa Mattheo som man ocksa kan kalla Theo, för mig e theo finare än theodor men det kanske inte blir sa kul sen som vuxen att bara heta theo... Men det e fina namn.

• Tingan

Underbart namn, det heter min son!

• En tjej 82

Vi tänkte också på Theodor men så såg jag att det var på topp 10 listan för 2008 (den preliminära). Det är ju inte kul med 3 stycken i samma klass som heter samma. Helst vill man ju att namnet ska vara lite mer unikt. Så nu står vi på ruta 1 igen...

• elinnystrom

Min bäbis ska oxå heta theodor eller om det blir en jänta ska hon heta thea... theodor betyder guds gåva,tycker det passar sej jätte bra på ett litet mirakel =)

• Kenzie

En tjej 82: Fast tänker du inte på Theo? Theo har ju legat långt före Theodor på namnlistan alla tidigare år så det vore ju lite märkligt om det gick om Theo och la sig så högt upp. Var hittade du den listan?

Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090505
  • oOrosamarängerOo

Tycker det är ett jättefint namn, min son heter Theodor i andranamn.

• oOrosamarängerOo
    SooJuicy skrev 2009-01-09 11:25:03 följande:
    Tycker det är ett jättefint namn, min son heter Theodor i andranamn.
    Fast han stavar Teodor
  • Lani747

Ett jättegulligt namn som jag också haft som förslag. Men det lutar nog åt ett annat på T.

• Fru MK

Theodor hette min första pojkvän. Gulligt namn på gullig kille. Men var beredd på att han kommer att bli kallad för Ted.

• BettanB

Gulligt, men lite uttjatat. Jag ryggar lite tillbaks när namnet ligger för högt på topp100listan. Kommer inte ihåg var Theodor låg, men kommer ihåg att jag strök det från min lista. Själv gillar jag Rafael.

Nosce Te Ipsum
  • PåvägMotSyskon

Lumlan skrev 2009-01-06 18:24:08 följande:

ja nu e de så att vi väntar en kille som e här om nästan 5 veckor vill veta vad ni tycker om namnet Theodor?
    Theodor är grymt fint Vår son heter det. Han kallas för Theo om han kallas för något. Så kör på, de namnet är Super!!!
  • Hayzel

Theodor tycker jag e fint, min kille heter det till andra namn..
    Om vi får en kille har vi funderat på Theo..

Svar på tråden Theodor?