• Hannajo

Vi har råd att vara hemmamammor/pappor pga:

Blev lite nyfiken när jag läste någon tråd om detta. Själv är jag föräldraledig just nu, och kommer börja jobba när föräldraledighetsdagarna är slut.

Elvira dec -04, Oskar juni -08
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vi har råd att vara hemmamammor/pappor pga:
  • lövet2
    Alt 2. Boendet är väl inte jättebilligt direkt. Huslånet är inte så dyrt, men uppvärmningen här i Norrbotten är desto dyrare. Men förutom boendet så lever vi ganska enkelt och billigt.
  • Eva S

Vi bor riktigt billigt, är måttligt intresserade av prylar och lever som vi vill. Dessutom tjänar en av oss tillräckligt bra. Men röstade alt2 eftersom det inte hade räckt om vi bott dyrt.

• Tyche82
    Alternativ ett framför allt.
    ♥ I 050520 ♥ E 070307 ♥
  • SaramedM

När vi hade M hemma så var det alt 2, vi bodde och bor trångt och levde snålt

• vampyria2

Den av oss som jobbar tjänar mycket bra.  Vi har haft sån tur att min sambos företag har gått jätte bra så jag kan vara hemma och vi har det riktigt bra, är så tacksam för det

• Helene OSV

Min man tjänar INTE bra och vi bor INTE billigt så jag har ingen aning om hur vi klarar oss egentligen! Men det går... typ.
    Barnen är viktigast!

• Mammatillfem

2

Har alltid klarat det..med stora barnen som små,skolbarn,tonåringar..som ensamstående mamma några år och som mamma till liten med sambo.

Man lär sig,vet vad man har.
    Lever inte fattigt alls för det...
    åkt på semester i Sverige och Norge,samt nu till Åland ofta.

• hotten

vi lever INTE enkelt å billigt, men vi drar inte på oss FASTA kostnader som inte är nödvändiga
    och bor enormt billigt pgav att vi planerat det så.

så vi har råd pgav flera års planering å sparande, prioriterande så vi slipper snåla de 10 år jag är hemmafru.

• tainajohanna

Den av oss som jobbar tjänar mycket bra. :) Och också vi lever för lite, hyran är bara 5000kr, tänker va vi köper, planerar mat för en vecka osv.

• Queen Of Darkness

Vet inte riktigt vad jag ska rösta på. Har ingen partner att "leva på" direkt.
    Allting går bara viljan finns och prioriteringar sker.

Svar på tråden Vi har råd att vara hemmamammor/pappor pga: