Hur går det med era barn som har syskon på dagis?
Min tjej undrar om hon får börja på dagis nu igen.
Hur gör ni som har prematura barn hemma med syskon? Jag menar med infektionsrisken osv. Drar de hem mycket från dagis?
Min tjej undrar om hon får börja på dagis nu igen.
Hur gör ni som har prematura barn hemma med syskon? Jag menar med infektionsrisken osv. Drar de hem mycket från dagis?
Jag har ringt till dagiset nu. Hon ska få börja i nästa vecka. Vi ska försöka inrikta oss på att hon ska få vara där de timmar de är i skogen eller ute på gården.
Tack för era svar.
Min tjej har inte varit på dagis på nästan 4 månader. Först bodde vi i lund, hela familjen. Sedan flyttade vi till ett sjukhus lite närmare hemmet, dock 5 mil. Jag sov på sjukhuset varje natt medans resten av familjen sov där varannan natt. Vi försökte att få henne att gå till dagis men hon vägrade. Naturligtvis har hon fått träffa sina kompisar ändå. Det var först idag som hon sa att nu ville hon till dagis.
Då dagiset är på landet tror jag inte att det ska bli några större infektioner därifrån. De ä alltid i skogen ett par tim om dagen sedan fösöker de äta de minst ett mål om dagen ute.
K skulle ha börjat som imorgon men dagisfröken ringde hit o sa att magsjukan härjade så vi avvaktar någon vecka.