Inlägg från: Arga kanin |Visa alla inlägg
  • Arga kanin

Känner mig så isolerad....

Hej!

JAg kände mig också mycket ensam när jag var hemma med mitt första barn. Jag kan trösta dig med att jag känner helt annorlunda nu när jag är hemma med nr 2, men det hjälper kanske inte nu.

Jag har egentligen bara ett råd att ge. Tänk på dig själv! Om du inte mår bra kommer inte din dotter att göra det, och det blir värre för er båda.

Har du funderat på ersättning? Jag vet att BVC tjafsar emot en där, men lyssna på det som är bäst för dig. Du behöver inte sluta amma för det, men om du kan byta ut ett mål då och då så blir DU FRI! Vem som helst kan ge ditt barn mat, och faktiskt närhet också. Barnet vänjer sig också vid andra och blir inte lika mammig i andra situationer heller, det underlättar både nu och senare.

Jag hoppas att du inte känner dig påhoppad av mitt svar, jag brukar undvika att ge råd, men just det där känner jag så stark för eftersom jag själv mådde så dåligt. Jag tappade bort min egen trygghet i den där snurren och det tog år att hämta igen, och ännu är jag inte ikapp. Går också till psykolog.

// Catha

Svar på tråden Känner mig så isolerad....