• panki2

bränner mest fett - viktminskning?

Jag har börjat att sporta på Sport life.

Det är träning som spinning, body pump, step up osv...

Vilken träning bränner mest fett?

Alltså vilken träning får man bäst viktnedgång på?

• Svar på tråden bränner mest fett - viktminskning?
  • panki2

åh vad bra för det gillar jag!

• Klåfingerapa

enligt några träningstokiga vänner jag har så är styrketräning bäst eftersom då bränner man fett under längst tid, även mellan träningspassen

• Zarabella

satsa mest på konditionsträningen men lägg in åtmisntone ett styrkepass per vecka. En kombination tror jag mest på, men med betoning på kondition!

• panki2

löpning är inte min grej skit trist.

hur många ggr per vecka ska man träna då? Jag siktar på tre men det kan bli två, är två för lite?

• Micke54

Med 2-3 ggr i veckan kan man få fina resultat allt beror ju på hur höga ambitioner man har.

Spinning bränner bra, se till att styrketräna som redan sagts muskler kostar energi att bygga och behålla så det är bra för fettet. Men som allt annat är det ju relativt allt beror ju på hur hårt du kör och hur din kost ser ut//M

• ronn

Man ska ju hitta en träning som är rolig,det tror jag ger bäst resultat.
    Själv så är jag en periodare när det gäller träning.
    Långa snabba promenader är mest min grej,och löpning.
    Har jätte svårt för att stå på ett gym och lyfta skrot,tycker det är tråkigt.
    Ett plus med promenader och löpning är ju att man får vara ute i friska luften. :)

• Morbid Mistress

Rolig träning bränner mest för det komemr du vilja fortsätta med. Tränar man sådant man inte trivs med så tappar man motivationen. Annars är det så att konditionsträning bränner mest under aktiviteten och styreträning ger muskelmassa som i sin tur bränner mer när du vilar.

Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • Kjell2

Den träning du gör.

Strunta i vilket som är bäst. Gör det du tycker är kul och gör det ofta ofta. Bättre att göra något som inte är perfekt än att inte göra det perfekta.

/Kjell

• MiaP

Jag tror att det du tycker är roligast bränner mest fett i längden för då kommer du att fortsätta! Så gör det du tycker bäst om annars är väl risken att du lägger av. Oj, vad vetenskapligt !

• panki2

Jag gillar inte heller att lyfta skrot

men jag gillar att spinna och att gå på olika klasspass.

En fråga till om man håller kosten bra men unnar sig lite vin och nån godisbit på helgen, hur länge tar det innan resultat.

Förstår att det är från människa till människa men vill ju märka snabbt....

ska i väg på powerstep nu ikväll för första gången KUL!

• Micke54

Omöjligt att säga men för egen del så märker jag på ett par veckor när jag börjar köra löpning regelbundet igen på våren, jag märker från gång till gång i stort sett att jag får bättre flås. På en månad är det stor skillnad. Men då har jag iofs ett rätt bra grund att gå på samt tränar året runt fast inte lika mycket löpning som på sommaren

Svar på tråden bränner mest fett - viktminskning?