• xenaa

Hur håller du besticken när du äter? och är du höger eller vänsterhänt?

Min sambo håller kniven i höger och gafflen i vänster men är höger hänt.
    jag gör tvärtom och jag är med högerhänt.

Sen frågade vi oss vem det är som egentligen håller rätt?

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur håller du besticken när du äter? och är du höger eller vänsterhänt?
  • Tyche82
    OMWF skrev 2009-01-07 18:09:51 följande:
    Högerhänt, håller gaffeln i vänster. Men äter jag utan kniv är gaffeln i höger.
    Samma här.
    ♥ I 050520 ♥ E 070307 ♥
  • Fru annmi

Annat...
    Håller Kniven i Vänsterhanden & är både Höger & Vänsterhänt

• xenaa

Ja visst gör alla som de vill det var inte det de handlade om, och nej det spelar ingen rollhur man håller vad. det var en fråga, för vet att man brukar säga att man håller på ett visst sätt "rätt"

• Thursday

xenaa skrev 2009-01-07 18:16:41 följande:

Ja visst gör alla som de vill det var inte det de handlade om, och nej det spelar ingen rollhur man håller vad. det var en fråga, för vet att man brukar säga att man håller på ett visst sätt "rätt"
    Rätt är att vara högerhänt och att hålla gaffeln i vänster hand och kniven i höger. Så dukar man när man dukar snyggt. Sen spelar det väl ingen större roll hur man gör i praktiken.
  • xenaa
    Thursday skrev 2009-01-07 18:18:14 följande:
    Rätt är att vara högerhänt och att hålla gaffeln i vänster hand och kniven i höger. Så dukar man när man dukar snyggt. Sen spelar det väl ingen större roll hur man gör i praktiken.
    ok, ja det var de jag var ute efter hehe. Sen sprlar de som sagt ingen roll hur tusan man håller besticken  hahaha var bara en nyfiken fråga då jag vet att man håller på ett visst sätt osv
  • logg81

äter bara med gaffel... har den i höger hand och skyfflar

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Sniglar och Krut

Som man "ska" hålla, gaffeln i vänster och kniven i höger. Jag är vänsterhänt.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Fru annmi

Sniglar och Krut skrev 2009-01-07 18:20:23 följande:

Som man "ska" hålla, gaffeln i vänster och kniven i höger. Jag är vänsterhänt.

Hur äter du Soppa?
  • lilla sandra

Så är jag oxå. Kan bara skära med vänster. Förutsatt att jag har en gaffel i högerhanden då.

xylifon skrev 2009-01-07 18:08:17 följande:
    jag svarde annat.. jag håller gaffeln i höger då jag äter men om jag måste skala så håller jag kniven i höger och sedan får jag byta hand då jag ska äta.. jag är extremt högerhänt! min man som är vänsterhänt håller gaffeln i vänster hand.
  • Sniglar och Krut
    Fru annmi skrev 2009-01-07 18:23:07 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2009-01-07 18:20:23 följande: Hur äter du Soppa?
    Med skeden i vänster.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
Svar på tråden Hur håller du besticken när du äter? och är du höger eller vänsterhänt?