• SaraF

VARMA kängor till 1,5 åring?

Jag köpte Vincents vinterkängor med ullfoder till min dotter, men jag är så missnöjd! Trots yllestrumpor är hon alltid kall om tårna och de är jättesvåra att få på! Känns så trånga, och då är det klart att hon fryser, men samtidigt mätte vi ju och de var så stora de kunde vara. Måste vara så att de inte passar hennes fötter.

Finns det vinterskor för små barn som faktiskt håller värmen när de sitter still mycket?? Måste köpa nya!

• Svar på tråden VARMA kängor till 1,5 åring?
  • lilla sandra

Vår dotter hade ett par Rådis-kängor när hon var 12-18 månader. De funkade bra.
    Hon gick inte ute förrän hon var 16 månader o då var det fullt med snö.

• cosinus

Kuoma använder vi här i norr. Varma, sköna och lätta att ta på. Dock inte vattentäta.

• Joje

Sonen, 20 månader, har Viking gore-tex kängor! Han är alltid varm när vi kommer in!

♥ Mamma till ♂ -07 & ♀ -08 ♥
  • SaraF

Jag fick rådet att det måste vara ullfoder för att de ska hålla värmen och att goretex funkar bra för störra barn som rör sig mer. Kanske har stirrat mig blind på det?

• Iorlover

Kavat har jag använt och använder. Superbra tycker jag. Jättelätta att få på o varma o sköna.

• SaraF

Var köper du rådiskängorna? Hittade inget på nätet...

• lilla sandra

Din Sko var de ifrån.
    Var dock två vintrar sen så jag vet inte om de har kvar samma känga.
    Åren efter har vi kört kavat o varit supernöjda.

SaraF skrev 2009-01-07 20:41:48 följande:
    Var köper du rådiskängorna? Hittade inget på nätet...
  • Miss Lau

Jag vet att vissa säger att Kavat är kalla men mina barn har alltid hållit sig både varma och torra i sina Kavat. Bästa vinterskorna tycker jag

• SaraF

Tror bara det finns Kavat här där jag bor. Det har vi haft på sommar och höstskor och de har ju fungerat jättebra! Jag håller mig till det i fortsättningen!

Tack för hjälpen!

• Maria222

Vi har både höstskor och vinterkängor av märket kavat till sonen. Han trivs bäst i den modellen verkar det som (vägrade gå med några andra när vi var i affären och provade skor) De är höga runt vristen, fodrade med ylle och är väldigt varma!
    Här är en länk: http://kavat.ebutik.se/

Mamma till Kevin född 0706.
Svar på tråden VARMA kängor till 1,5 åring?