fänkålsfrön...
någon som hört att man ska äta fänkålsfrön så inte liten får ont i magen...?
(om man ammar förståss)
hur många frön ska man äta?
någon som vet? eller har provat?? hjälper det??
någon som hört att man ska äta fänkålsfrön så inte liten får ont i magen...?
(om man ammar förståss)
hur många frön ska man äta?
någon som vet? eller har provat?? hjälper det??
jag äter det + att jag dricker anis-kummin-fänkålste.. Jag brukar ta kanske en nypa fänkål ca 3 ggr om dagen (efter jag ätit oftast). Sen dricker jag tet kanske 2 ggr per dag. (fast ibland kan det gå nån dag utan varken te eller frön men det är då jag glömmer helt enkelt! )
Mammamaj: kolla tråden nedan:
www.familjeliv.se/Forum-3-38/m3297801.html
jag äter det jämt! Efter varje måltid tar jag ca 10st eller mer.
du kan blanda kamomillte och fänkåls te till barn. lägg frön i kokt vatten som du låter dra i ca2 min, sila bort fröna, häll det i en nappflaska och i med kallvatten tills de blir lagom
Luzerne te finns på hälsokosten det ökar din mjölkproduktion!
lycka till!!
anis kan vara lite starkt till barn...
ja nå tycker jag att det låter lite konstigt att ge killen "fänkålsvatten" han är ju bara 8veckor...
men om dom har ont så är det ju bättre än inget alls!
jajjemen om det hjälper så.... hur lång verkningstid har det på de små då....? hjälper det på engång?? nä... eller?
mammamaj: men du, vet du vad om du tittar och läser i länken som jag klistrade in ovan så hittar du svar på dina frågor.....
sorry! jag har läst där men såg då inte att det tar en vecka!!
men nu vet jag
Min BM säger att man INTE ska ge fänkålsvatten till babysar. Hon kan däremot inte säga varför, men tycker att det är ok att äta/dricka själv. Lycka till!
evari: då undrar man ju varför man inte ska ge det oxå när hon säger att man inte ska det.
Visst blir man fundersam men hon sa att det gör man inte längre men inte varför. Tyvärr skulle också vilja veta varför.