• mammamaj

fänkålsfrön...

någon som hört att man ska äta fänkålsfrön så inte liten får ont i magen...?
    (om man ammar förståss)

hur många frön ska man äta?
    någon som vet? eller har provat?? hjälper det??

• Svar på tråden fänkålsfrön...
  • AmandaPitkänen

jag äter det + att jag dricker anis-kummin-fänkålste.. Jag brukar ta kanske en nypa fänkål ca 3 ggr om dagen (efter jag ätit oftast). Sen dricker jag tet kanske 2 ggr per dag. (fast ibland kan det gå nån dag utan varken te eller frön men det är då jag glömmer helt enkelt! )

• Titti17

jag äter det jämt! Efter varje måltid tar jag ca 10st eller mer.

du kan blanda kamomillte och fänkåls te till barn. lägg frön i kokt vatten som du låter dra i ca2 min, sila bort fröna, häll det i en nappflaska och i med kallvatten tills de blir lagom
    Luzerne te finns på hälsokosten det ökar din mjölkproduktion!

lycka till!!

• Titti17

anis kan vara lite starkt till barn...

• mammamaj

ja nå tycker jag att det låter lite konstigt att ge killen "fänkålsvatten" han är ju bara 8veckor...

• Titti17

men om dom har ont så är det ju bättre än inget alls!

• mammamaj

jajjemen om det hjälper så.... hur lång verkningstid har det på de små då....? hjälper det på engång?? nä... eller?

• Susannaaa

mammamaj: men du, vet du vad om du tittar och läser i länken som jag klistrade in ovan så hittar du svar på dina frågor.....

• mammamaj

sorry! jag har läst där men såg då inte att det tar en vecka!!
    men nu vet jag

• evari

Min BM säger att man INTE ska ge fänkålsvatten till babysar. Hon kan däremot inte säga varför, men tycker att det är ok att äta/dricka själv. Lycka till!

• mammamaj

evari: då undrar man ju varför man inte ska ge det oxå när hon säger att man inte ska det.

• evari

Visst blir man fundersam men hon sa att det gör man inte längre men inte varför. Tyvärr skulle också vilja veta varför.

Svar på tråden fänkålsfrön...