• LoveSharPei

Jag behöver tips på god, nyttig och bra frukost! Vad brukar du äta?

Vad brukar ni äta till frukost? Som är gott, nyttigt och någorlunda snabbt och fixa iordning. Och som man står sig på i några timmar fram iallafall!

För mig blir det oftast ägg, smörgås, smoothies eller gröt med bär. Men vore skoj med lite andra tips!

Tips på goda och nyttiga bröd att baka, goda ochc nyttiga smoothies eller vad som helst. Dela med dig!

• Svar på tråden Jag behöver tips på god, nyttig och bra frukost! Vad brukar du äta?
  • Mysiga Mamman

Nåt som funkar jättebra för mig är en skål med naturell yoghurt. I det häller jag ett par valnötter, några mandlar och några russin. Sen brukar jag hälla i osötad musli med tranbär o russin i (vet inte vad den heter, men en lila förpackning iaf). Låter tråkigt, men tack vare tranbär o rusin så blir det lite sött o valnötterna gör att det blir jättegott! STår sig bra på det också!

• strojes

Havregröt med rivet äpple i och mjölk. Ev en smörgås till. Det står man sig länge på och snabbt går det också att göra i ordning.

• LoveSharPei

Mysiga Mamman skrev 2009-01-07 21:57:07 följande:

Nåt som funkar jättebra för mig är en skål med naturell yoghurt. I det häller jag ett par valnötter, några mandlar och några russin. Sen brukar jag hälla i osötad musli med tranbär o russin i (vet inte vad den heter, men en lila förpackning iaf). Låter tråkigt, men tack vare tranbär o rusin så blir det lite sött o valnötterna gör att det blir jättegott! STår sig bra på det också!
    Det lät som något jag skulle kunna få i mig utan problem. Körde mycket på naturellyoghurt, linfrön och frukt förut.
  • LoveSharPei
    strojes skrev 2009-01-07 22:01:30 följande:
    Havregröt med rivet äpple i och mjölk. Ev en smörgås till. Det står man sig länge på och snabbt går det också att göra i ordning.
    Ja, gröt är bra! Jag brukar äta havregrynsgröt med hallon/blåbär till. Gått och man står sig bra på det med!
  • strojes

När jag äter fil kör jag med hemmablandad müsli. Havregryn, kruskakli, russin, hela linfrön.

• Lincon

Jag äter inte frukost, dricker några koppar kaffe istället

• LoveSharPei

Lincon skrev 2009-01-07 22:12:51 följande:

Jag äter inte frukost, dricker några koppar kaffe istället
    Haha, som min sambo då... två koppar kaffe och 1 cigg så står han sig fram tills middagen, helt sjukt!
  • LaFontaine

Jag äter antingen en rostad macka (alltid vitt bröd om jag vill komma till jobbet...) med kalkon på eller en smoothie på laktosfri fil, frysta bär och en halv banan. Till det dricker jag en latte på laktosfri minimjölk eller sojamjölk. Oftast står jag mig fram till lunch. Ibland kan jag behöva ett halvt äpple eller en mandarin innan.

• Maac

FIlmjölk utan socker, ta laktosfri så smakar den sötare. I med cashewnötter - utan salt samt kanel. O så ett grovt bröd med leverpastej o gurka på till det. Yummie.

Svar på tråden Jag behöver tips på god, nyttig och bra frukost! Vad brukar du äta?