Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

Pengar till operation - Medical Finance?

Hejsan!

Har funderat på att ta ett lån för att göra en viktoperation, ca 115 000 kr, mycket pengar.
    Någon här som lånat pengar från t ex Medical Finance för att göra någon som helst operation? Är räntan hög om man skulle jämföra med ett "vanligt" banklån?

• Svar på tråden Pengar till operation - Medical Finance?
  • Anonym (Undrar)

Har 40 kilos övervikt

• Anonym (Undrar)

Tack för era svar. Men - jag behöver ett finansiellt råd, inte alternativ till viktnedgång.

Så får att precisera frågan ytterliggare: är det smartare att ta ett vanligt banklån än att låna hos Medical Finance?

• Anonym (Undrar)
    Bebbe2006 skrev 2009-01-07 23:15:58 följande:
    Banklån är definitivt bättre, men att låna till något man aldrig kan realisera, skulle jag inte göra.Tänk dig för hundra gånger.
    Hur menar du där egentligen?
  • Anonym (Undrar)

Jag har bestämt min för att stå i kö i landstinget istället

• Anonym (Undrar)
    Anonym (tjejen) skrev 2009-01-10 14:46:26 följande:
    Anonym (Undrar) skrev 2009-01-10 13:37:45 följande: Ett mycket bra val! Stå i kö och försök förbättra din hälsa under tiden. Tänk på pengarna du sparar genom att stå i kön För när du gjort din operation kommer du ha pengar (ev lån) att fixa till din hud och dina bröst osv. I stället för att bara betala av lånet och ha massvis med överskottshud.Hoppas det går bra för dig
    Det är exakt det jag kommit fram till :)
  • Anonym (Undrar)

Om man mår dåligt över att man har små bröst, kan man göra plastikoperation genom landstinget. Men man måste prata med sin läkare att han/hon skickar en remiss.

När jag var 18 år (och normalviktig) hade jag väldigt små bröst och försöka driva i genom detta med min psykiater. Träffade honom bara några gånger, men han ville inte gå med på det.

Men jag hade en jäkla tur: när jag sen var 19 år fick jag p-pillret Desolette, började mina bröst växa enormt: från normalstor a-kupa till en rejäl c-kupa, på bara någon månad. Gissa om jag blev glad!

• Anonym (Undrar)
    Anonym (plankan 20) skrev 2009-01-10 17:58:00 följande:
    Okej, för jag mår verkligen inte bra, Kan inte gå i linnen eller bada på sommaren.. visar mig inte ens för min man. Har velat göra en operation hela min tonår men finns inte pengar till det :/ Ammat min son nu i 1 år me, så nu finns det verkligen INGET av brösten kvar! Okej va coolt att dom smällde upp så.. skulle ju inte va fel.. ska kolla upp dom pillren hehe.Fast tror inget hjälper mot mina :S bara skinn kvar typ.
    Jag mådde också dåligt av att ha små bröst.

Men gör som så att du skriver ett brev eller en egenremiss till någon plastikavdelning på landstingssjukhus och berätta hur du mår, och hur du skall gå tillväga för att få operationen gjord
Svar på tråden Pengar till operation - Medical Finance?