Pengar till operation - Medical Finance?
Hur överviktig är du?
Hur överviktig är du?
För 115.000 kan du anlita en tränare, dietist, köpa gymkort eller göra i princip vadsomhelst under ganska lång tid. Det tycker jag känns som en robustare lösning. Lycka till
Anonym (Undrar) skrev 2009-01-07 22:53:55 följande:
Förlåt, det var inte meningen att tala om för dig vad du ska göra eller inte göra.
Banklån är alltid bättre
Anonym (Undrar) skrev 2009-01-07 23:00:32 följande:
Ta ett vanligt lån. Med-Fin..tar massa räntor bara. En vän till mig som jobbar på bank tog lån via bank och skrattade åt mig då jag frågade varför h?n inte tog lån via medical.. dyrt, som attan sa h?n.
Sätt dig ner och jämför räntorna mellan vanligt banklån och lån från andra låneinstitut, på banken kan du få en ränta på 5-7% och Medical Finance verkar ligga på 5-15%, fast det är nog ytterst få som får 5% de flesta lär hamna på 15% eller däromkring. Sedan tillkommer kanske andra avgifter i form av aviavgift osv och i så fall kan räntan lika gärna ligga på 15-20%.
Så ett banklån är nog att föredra i ditt fall.
Har du inte varit i kontakt med landstinget angående din viktoperation, om de anser dig vara berättigad till en operation så betalar de den åt dig även om det innebär att du får vänta några år pga långa köer.
Sedan ska du ha i åtanke att efter du gått ner så mycket i vikt så kommer du med stor sannolikhet tvingas genomgå bukplastik och tex bröstlyft m.m. då du lär få en hel del överskottshud. Hur har du tänkt finansiera den delen, det lär också kosta 50-150 000 kr.
spara under en tid istället , gör något åt vikten under tiden och sedan operara dig . då har du en insats , du kanske inte behöver operera så mycket ( om du går ner lite själv först ) och du behöver inte låna hela summan , då blir månadskostnaden mycket mindre. är du med i något fackförbund ? då kan man låna förmånligt på banken med mindre ränta upp till 100 000 kr
låna INTE hos MF.... låna på en vanlig bank.
Anonym (125) skrev 2009-01-10 12:17:57 följande: