• Pixxi

Mascara o conciler... vilka är bäst?

Har inte sminkat mig på jättelänge... men tänkte att det kanske var dax

Ge mig tips på bra smink

• Svar på tråden Mascara o conciler... vilka är bäst?
  • amaan

jag gillar L'oreals Longitude mascara, ger långa fina fransar. Make Up stores concealer är jättebra att dölja mörka ringar under ögonen osv med, vet inte hur de funkar på tex finnar.
    Satsa också på ett bra solpuder (utan för mycket glitter) det ger en fin lyster i skinnet när man är vinterblek.

lycka till

• Pixxi

åh tack för tipsen... finns på typ Åhlens? Eller måste jag leta i nån mindre affär?

• raspberryrevolution

Kanebos 38 grader tycker jag är kanon, tvättas bort med 38gradigt vatten.

• firewalkwithme

Diorshow är min absoluta favoritmascara, men det beror lite på vad man vill ha för effekt. Jag gillar riktigt dramatiska fransar och då tycker jag den är oslagbar. En billigare variant med samma effekt som också är helt ok är Max Factors Masterpiece Max.

Concealer använder jag från make up store, cover all blue. Jag har mest behov av att dölja mörka ringar, har man även finnar el.dl. skulle jag rekommendera cover all mix.

• Lady S 83

Använder mig också utav Make Up Stores concealer.
    Masccara har jag faktiskt ingen favvo. Gillar Lancomes (minns inte namnet) och DiorShow men dom är rätt dyra.
    Tror jag har en masccara av märket Mabyline nu.

Make Up Store har egna affärer där man kan köpa deras smink, men vet att Kicks säljer också och jag tror att även Åhlens gör det.
    Mabyline och liknande finns på de flesta HM-butiker som säljer smink, Kicks osv.
    Här där jag bor har även MAXI ett stort sminkutbud.

Mvh Sofia.

• rocketqueen

Jag gillar Lancome Hypnose och MAC Zoomlash mascara, älskar också Max Factor  Masterpiece om det inte hade varit för att jag blev överkänslig mot den så den irriterar mina ögon.

Min favoritconcealer är MAC select cover-up tillsammans med Aussie Perk Me Up concealer från Everyday Minerals.

Min skönhetsblogg: rocketqueens.blogg.se
  • Missimo84

Om man inte har något emot att lägga ett par hundringar på sitt utseende, så kan jag varmt rekommendera Lancôme Hypnôse, samt Esteé Lauder Doubel wear tror jag den heter. den concealern är grymt bra och bra att arbeta med. Finns inte ett spår av något när man applicerat den.

• Pixxi

Var hittar man en sån missimo84? Vi har inte  några bar sminkaffärer där jag bor utan bara åhlens typ

• Missimo84
    Pixxi skrev 2009-01-11 09:52:28 följande:
    Var hittar man en sån missimo84? Vi har inte  några bar sminkaffärer där jag bor utan bara åhlens typ
    Vet inte, jag köper mitt smink på Kicks, då jag har ett kort där. Så det blir bra bonus (Jag är en bonusgris) Men vet att Åhens hos oss har dessa produkter, fast åhlens kan ju ha ett väldigt varierande sortiment. Men om de inte har det där du bor, testa och googla efter någon bra sminksida på internet. Eller passa på att köpa när du åker in till en stad med större sortiment, då det kan vara bra att testa färgnyansen i verkligheten åtminstonne första gågne man köper concealern så man vet vilken man ska ha.
  • Pixxi

Då ska jag kolla på Åhlens. de kanske kan beställa.

Tack för tipsen

• Missimo84
    Pixxi skrev 2009-01-11 10:00:14 följande:
    Då ska jag kolla på Åhlens. de kanske kan beställa.Tack för tipsen
    Ingen orsak, älskar smink
Svar på tråden Mascara o conciler... vilka är bäst?