• MyggaMygg

Ni som är/va förlossningsrädda vilket sätt valde ni tillslut?

Och hur gick det?

Jag är extremt rädd för både vaginal födsel och kejsarsnitt.
    Kan bli stora hemska risker med bägge sakerna men ibland har man ju inget val
    om tex snitt krävs.
    Jag är så j*vla rädd att dö på kuppen av någon komplikation/risk elelr att läkarna fgör ett fel.

Shit ska man redan va så rädd i v 20?

• Svar på tråden Ni som är/va förlossningsrädda vilket sätt valde ni tillslut?
  • MyggaMygg

Men snitt är ju mera risker har jag hört?

• MyggaMygg

Jaha minskar riskerna o man är vaken?
    Och om det är planerat snitt?
    Aldrig hört faktist att det skulle va "farligare" att sövas

• MyggaMygg
    asfaltsblomman skrev 2009-01-08 14:32:06 följande:
    jag var skiträdd! innan jag blev gravid hade jag aldrig tänkt tanken att föda vaginalt, då skulle det bli snitt tänkte jag, även om jag e rädd för snitt oxå..men blev gravid, pratade med kurator och fick en ganska snabb och "lätt" förlossning , inga komplikationer alls, gick inte ens sönder så det gick skitbra!
    Då hade du nog en drömförlossning sådan som nog alla vill ha
  • MyggaMygg

Men varför är det riskfylt att sövas?

• MyggaMygg
    Trileia skrev 2009-01-08 17:58:55 följande:
    Livrädd för vaginal födsel båda gångerna.Gick dock igenom två vaginala födslar ändå med löfte om kejsarsnitt om jag fick panik.
    kanon ju du pallade och klarade av det
  • MyggaMygg
    Ulrika 76 skrev 2009-01-08 18:57:47 följande:
    Jag har gjort både delarna och nästa gång blir det kejsarsnitt igen. Passade mig och allt gick bra men det fins skräckhistorier om båda delarna.
    Oja derför jag är såååå rädd för vilket som
  • MyggaMygg
    Dinturiel skrev 2009-01-08 19:28:09 följande:
    Hade ingen förlossningsrädsla inför första förlossning. Den slutade däremot väldigt olyckligt och det har satt djupa ärr i mig. Inför barn nummer två tjatade jag till mig ett kejsarsnitt och det var rena himmelriket jämfört med den vaginala. Har begärt snitt den här gången också och det lät på min barnmorska som att det inte skulle vara något problem att få det beviljat.
    Men är du inte rädd för snitt da?
    Jag är grymt rädd för det med
  • MyggaMygg
    Dinturiel skrev 2009-01-08 20:28:48 följande:
    MyggaMygg skrev 2009-01-08 19:37:43 följande: Nej inte alls. Tror inte jag vet nått som kan jämföras med min första förlossning, skulle inte ens önska min värste fiende en sådan upplevelse.
    Men va va det som skrämde dig så vid din första förlossning?
    Givetvis behöver du inte besvara frågan om du inte vill tala om det.
Svar på tråden Ni som är/va förlossningsrädda vilket sätt valde ni tillslut?