Inlägg från: Jolley |Visa alla inlägg
  • Jolley

Blekt sufflett.

Jag hade en Brio Happy som jag målade om (!!!) med en svart sprit-penna. Det funkade! Det var ju ganska kraftigt canvas-tyg, så det blev snyggt.
    Jag hade redan köpt en ny klädsel, ,men ville testa och se om det funkade. Jag hade en sån där bred, kolsvart spritpenna (som luktar så man blir svimfärdig) och ritade noggrant på hela sufletten. Tog inte så lång tid som man kan tro, och det FUNKADE faktiskt!! Helt onödigt tat köpa en nu klädsel för 1700:- innan. Hade jag vetat det hade jag aldrig köpt en ny.
    Men det beror nog på vad du har för vagn, Emmaljungas tyger till exempel, är ju helt olika Brios canvastyger.
    Vad är det för vagn / tyg?

• Jolley

Erikas84 skrev 2009-01-08 13:48:39 följande:

Svar på #1Tack snälla för svar, har en Emmaljunga duo edge från 2004, vet inte vad det är för tyg. Men syns det inte att det är ritat då? Typ ränder ock sånt?
    Nä, inte ett dugg! Jag målade två gånger, utomhus så att jag skulle se ordentligt. Funkade kanonbra.
  • Jolley

Erikas84 skrev 2009-01-08 13:53:05 följande:

Svar på #3Okej, men du tror det funkar på min Emmaljunga också? Allt är ju bättre än en tvåfärgad vagn. :P
    Det vägar jag inte säga... Tänk om jag säger att det kommer gå huuuur bra som helst, så gör det inte det och då kanske du vill ha en ny suffla av mig...
    Nä, men allvarligt: jag hade testat, ändå.
  • Jolley

Erikas84 skrev 2009-01-08 13:58:01 följande:

Svar på #5Haha, ja passa dig. :D Nej men kan ju testa på ett ställe typ så ser man ju hur det ser ut efter ett tag, den är ju redan fläckig som den är så det spelar ingen roll. Tack för svaret allafall=)
    Ja, så hade jag gjort.
    Men alltså, kostade en nu suflett 2000 ! Verkar ju helt sanslöst... Såg nya Emmaljunga Scooter-vagnar (i och för sig 2008 års modell, men vad spelar det för roll) i "min" barnvagnsbutik, för 1695:-. Då får man ju en helt ny VAGN inte bara en SUFLETT (för mer pengar).
    Köp en Scooter, är alltså mitt andra förslag.
  • Jolley

Erikas84 skrev 2009-01-08 14:53:43 följande:

Erikas84 skrev 2009-01-08 14:52:40 följande:
    Och är det bara sittvagnen isf?
    Detta var på Babyproffsen i Kristianstad. Bara sittvagn. Scootern är framåtvänd, mer som en sulky.
  • Jolley

Just de Emmaljungavagnarna blev väldigt lätt solblekta. 2004 - 2006 har jag för mig. Nu ska tygerna vara förbättrade.
    Finns tyvärr ingen textilfärg som fäster på det tyget. Fastnar bara på innertyget och det gör ju inte det hela bättre.

• Jolley

Erikas84 skrev 2009-01-08 15:09:01 följande:

Svar på #15Nej inte ett dugg bättre, men jag får helt enkelt leva med det (om inte tuschen fungerar). Hur som helst så är det ju allafall mest viktigt att vagnen är säker för bebisen!! Det är ju bara jag som stör mig :P
    Visst är det störigt! Men du sparar ju 2000 spänn på att försöka förtränga det. Sufletten funkar lika bra blekt som oblekt, det har du rätt i.
    Jag har också haft en Emmaljunga (svart 2006, bild i mitt galleri) och det hängde jag alltid också en filt över när den var i solen så den såg ut som ny när vi sålde den efter 1 års användning. Det beror nog lite på hur man använder vagnen också, hur pass solblekt den blir. Alla tyger bleks ju om de ställs mitt o solen en längre stund (eller ligger i bilen i gassande sol, tex).
    Men visst är det störigt. Jag hade provat med tusch-pennan först.
Svar på tråden Blekt sufflett.