• lillamye

nån som varit på tomte land?hur bodde ni?

vi funderar på att ta en en resa där och såg att dom hade billigt boeende på moraparken ett paket.

nån som bott där och vet hur det är?
    el nåt annat bra billigt boeende ni kan rekomendera i närheten?

älskar mina små prinsessor
  • Svar på tråden nån som varit på tomte land?hur bodde ni?
  • lillamye

ingen

• lillamye
    hotten skrev 2009-01-11 19:26:05 följande:
    riktiga tomtelandet ligger ju ifinland i rovaniemi!!!!
    gör det vad heter det vill googla,

nu menade jag det som ligger i mora
  • hotten

menar du att du vill googla på tomtelandet i finland, fast du skall till mora? OM det var så du menade så sök på santa claus village eller dyl... jultomten där har officellt postkontor mm, mm.. så du får upp massor.. de går charter flyg från hela världen dit under december tex från england 3 dar får man punga ut med 30000,- för 2 vuxna

• lillamye

oj jisses vad dyrt nä vi ska till mora där är de fint

• FrökenLinda

vi va på tomteland i mora men fick då låna en stuga av en bekant.. så boendet vet ja inte mycke om. men själva tomtelandet tyckte jag va sisådär..

• Elli47

När vi var till Mora tomteland så bodde vi på ett hotell i stan... minns dock ej vad det hette tyvärr. Det var något extraerbjudande iallafall... fint hotell, vi bodde i minisvit.

• Thessan

Vi bodde på Moraparken nu i december och hade ett sk "tomtepaket". Det var faktiskt över förväntan måste jag säga!! Superfräscha rum, jättefin miljö, god frukostbuffé och jättebra läge!
    Skulle verkligen rekommendera det!!

• 3mamman

Jag kan rekommendera hotel Dalecarlia i Leksand, hyfsat nära.
    Det är jättefint, barnvänligt med lekrum, pool.

Tyvärr inte så billigt, men värt att kolla på deras hemsida om de har någon kampanj?

• mysungarna

har varit där 2 gånger. en gång bodde vi på ett vandrarhem på gesundaberget, precis vid tomteland.
    första gången bodde vi i en stuga på en camping i mora, tror att campingen väl hette moraparken, men är ej säker.
    stuga och inträde för 2 dagar var med i "tomtepaketet".
    jag tyckte det var bättre att bo på campingen, men nackdelen var ju att vi fick ta bilen till tomtarna och trollen ..

• mysungarna

mysungarna skrev 2009-01-18 22:34:33 följande:
    [citat]
    första gången bodde vi i en stuga på en camping i mora, tror att campingen väl hette moraparken, men är ej säker.
    -----------------------------------------------------------------

vi var där på sommaren, vet ej om stugorna är vinterbonade.

• lillamye
    mysungarna skrev 2009-01-18 22:34:33 följande:
    har varit där 2 gånger. en gång bodde vi på ett vandrarhem på gesundaberget, precis vid tomteland.första gången bodde vi i en stuga på en camping i mora, tror att campingen väl hette moraparken, men är ej säker.stuga och inträde för 2 dagar var med i "tomtepaketet".jag tyckte det var bättre att bo på campingen, men nackdelen var ju att vi fick ta bilen till tomtarna och trollen ..
    ahhh just de boeende jag menade.hur l¨ngt var dt att åka till tomten därifrån? såg dom hade ju bra pris på tomtepaketet.

kanske måste ringa och höra om man kan bo där i november,

bodde ni i stuga?hur såg den ut?vad fanns där?
  • lillamye

såg nu på hemsidan att de står att man bor i familjerum på hotellet.så då kan man ju åka i november och 2360kr för en helfam + boende och inträde är ju bra pris

• lillamye
    Elli47 skrev 2009-01-16 12:37:02 följande:
    När vi var till Mora tomteland så bodde vi på ett hotell i stan... minns dock ej vad det hette tyvärr. Det var något extraerbjudande iallafall... fint hotell, vi bodde i minisvit.
    bodde ni i familjerummet?
  • Elli47
    lillamye skrev 2009-04-07 12:46:34 följande:
    bodde ni i familjerummet?
    Ja vi hade ett familjerum och det var stort! Jättefint!
  • lillamye
    Elli47 skrev 2009-04-08 12:52:37 följande:
    Ja vi hade ett familjerum och det var stort! Jättefint!
    kan du beskriva mer hur det såg ut och vad som fanns där?

vi ska ev boka nu snart och tänkte ta familjerummet/prinsessrummet bara fått
    veta att det är egen to dursch dubbelsäng samt på engelsängar mer vet jag inte.

finns ju inga bilder heller

en del familjerum skulle det visst finnas bastu el?
  • Elli47
    lillamye skrev 2009-04-08 14:20:23 följande:
    kan du beskriva mer hur det såg ut och vad som fanns där?vi ska ev boka nu snart och tänkte ta familjerummet/prinsessrummet bara fåttveta att det är egen to dursch dubbelsäng samt på engelsängar mer vet jag inte.finns ju inga bilder heller en del familjerum skulle det visst finnas bastu el?
    Tyvärr så kommer jag inte ihåg hur rummet var, stort med stor säng, soffgrupp också tror jag... Vi hade inte bastu iallafall.
Svar på tråden nån som varit på tomte land?hur bodde ni?