• Pårättväg

Socionomutbildning malmö högskola

Hej!

jag har kommit in på ovanstående utbildning och undrar om det finns någon mer som kommer att börja där. Eller om någon går/gått där? Vill gärna få berättat lite grand om utbildningen, lokalerna, skolan, mm mm...

Vet ingenting om högskolan öht, och undrra oxå hur passa krävande det är med studier och hur mtcket tid ca /hur många dagar i veckan man är på skolan. jag kommer att pendla en bit...

Tack för all info :)

• Svar på tråden Socionomutbildning malmö högskola
  • jen82

Jag har också kommit in på socionomutbildningen i Malmö, men mitt förstahandsval var ssk-utbildningen, då jag alltid drömt om att bli barnmorska. Men jag kom inte in - är dock 1:a reserv, så det ger mig ännu mer huvudbry. Finns ju fortf en chans att jag kommer in, men jag är inte 100% säker på vilken linje som är rätt för mig.
    Kan inte bestäma mig...typiskt mig

• Pårättväg

Oj första reserv, är det nästan inet säkert att man kommer in då?? NÅGON (EN iaf) borde väl hoppa av???
    men det är klart att det blir huvudbry ju....
    Om du går socionomutb, vad hade du för yrkesplaner då??
    En fråga, förstod du det där schemat som kom hem? jag blir inet riktigt klok på det? Hur kan en föreläsare finnas i fem olika rum med plats för 30 personer? jätterörigt och konstigt eller är jag bara ovan och trög för jag blir inet klok på det?

Vilken inrikting valde du på soc?
    vet du något om malmö högskola?

• jen82

Jag skulle kunna tänka mig att jobba som kurator, inom LVU eller LSS. Det som är så bra är ju att det finns så mycket att välja på, om man går socionomutb. Inte minst sagt den sociala kompetensen, vilket är ett stort + vad man än jobbar med sedan.

Dock finns det lika många möjligheter inom ssk-utbildnigen.

Nja, förstod kanske inte allt till 100%, men poletten trillar väl ner så småningom

Jag ska gå inriktning handikapp och åldrande. Du då?
    Vet tyvärr inget om malmö högskola sedan innan. Allt är nytt för mig också.

• Pårättväg

Hej igen!1

jag börjar tänka om..jag har kommit in på soc programmet, verksamhetsutveckling, MEN..jag bor i kristianstad. jag trodde det skulel funka bra att pendla men efter att ha studerat schema, tågtider mm mm inser jag att det inet kommer att funka... :( Jag har ju tre barn oxå som ska till dagis och skola på morgnarna...

Bor du i malmö??
    Jag har bestämt mig för att börja soc.programmet i höst istället då den börjar i kristianstad (ska bara kolal upp för säkerhets skull attd en verkligen gör det oxå)

Jag har även kommit in på en spännande psykologikurs i Krstd och den tror jag är jäöttebra att läsa innan soc.programmet.

• jen82

Nej, jag får åka tåg och buss till skolan. Min beräknade åktid blir ca 40-45 minuter. Jag har två barn, men en man som också kan lämna barnen på dagis, på morgonen.

Vad jag har hört från annan högskolestuderande, väljer man själv (i viss mån) vilka seminarier man vill gå på. Verkar vara mer "fritt" än på gymnasietiden. Det är ju upp till oss själva att ta ansvar för våra studier.

Svar på tråden Socionomutbildning malmö högskola