• Annanym

Galnaste gravid-cravingen

Hade du någon galen, vild, udda, eller bara enträgen craving när du var gravid? Läste om en som stekte syltlök...

• Svar på tråden Galnaste gravid-cravingen
  • Fia85

Galen och galen. Kom inte mannen hem med snickers och cola efter jobbet fick han vackert vända i dörren :P

Denna gång är jag galet sugen på juicer, men saken är den att jag hatar köpt juice, den enda som går hem är brämhults (svindyra), och jag skulle kunna leva på jucie. Snälla svärmor köpte mig en råjuciepress, så här hemma pressas det för fullt. Allt i frukt och grönsaksväg :D

• Pirum

Känner en tjej som var jättesugen på dammet som blir när man kör på grusvägar. Hon gick runt på gruset och njöt.....

• MaryD

Vet inte hur udda det är, en förra graviditeten åt jag stora mängder okokt pasta...alltså tog nävar direkt ur paketet.

Den här graviditeten har jag inte haft nåt särskilt knasigt.

• SilverEmma

Bensin & avgaser luktar galet gott! Kan inte sluta sniffa så fort vi kör in på en mack!

• Bexaa

för mig var det citrusfrukts-skivorna i läskglasen på restauranger...som utvecklades till apelsin skuren i klyftor (!!!!!) för att pressa ur saften med tänderna...!

• Trolli

Jag blev sinnessjukt sugen på spagettiringar i tomatsås.. (Så jävla äckligt) Och Barnmat.. :-S

• Annanym

Min mamma hängde nere i källaren och krafsade murbruk från väggarna. Det smaskade hon sedan i sig. Andra graviditeten åt hon ett kilo strömming varje dag och så drog hon upp tång ur havet och den sniffade hon på. Själv hade jag inget sånt där kul-knasigt. Bara rå falukorv och wenerbröd.

• Det ljuva livet

Mmm, källarlukt! Var helt beroende av det när jag väntade tvåan. Gick nere i källaren och bara myste.

Citron med salt på har varit en annan favorit. Och dill.

• pluttmaja

korvbröd med smör levde jag lite grann på ett tag...

• Bexaa

jo...kom på en till... när jag mådde dåligt och hade kräkts så gick det alldeles utmärkt att äta billys panpizza!

Svar på tråden Galnaste gravid-cravingen