Kan man banta med nudlar???
Kan man banta med nudlar?E det nyttigt??
Kan man köra det i stället för nyp Nutrilett eller cambridge?
En god morgonsmothie är 1 banan, frysta hallon/blåbär eller vad du tycker om, ca 2 dl yoghurt, en näve all bran eller havregryn. Mixa, njut och drick. Du håller dig mätt länge. Koka ägg kvällen innan och lägg i kylen. Ett ägg till morgongröten, smothien eller vad man nu väljer gör att man håller sig mått längre. Käka det 2:a ägget som mellanmål!
Kompletera gärna med omega-3 fetter som finns i fet fisk bland annat. Ät färgrann mat, olika färger inehåller olika vitaminer. Grön mat inehåller mycket järn och så vidare. Frukt inehåller mycket socker (om än naturligt..) Ta en nutrilett bar till mellis, det funkar! Är lite som godis oxå.
Lycka till!
Gyllenhammar skrev 2009-01-08 23:08:13 följande:
Hej ville bara säga detta om det hjälper hade en vän i skolan hon körde den bantningen och blev jätte smal så jag trode inte mina ögon .Hon var rätt stor innan det .
Jag tycker du ska försöka få komma till en dietist. Prata med läkaren på din vårdcentral så kan det lösa sig. Det är farligt för kroppen att exprimentera med mat, det krävs god kunskap eller att man följer ex ett 4 veckors schema som är framtaget av en professionell hälsokonsulent/dietist osv.
När jag va i tonnåren levde jag och några vänner på endast nudlar (ca 2-3paket om dagen/pers) i en hel vecka. Och magen blev platt som bara den och jag gick ner ca 6kilo. Men man va väldigt medtagen och det höll ju inte i längden, efter en månad hade jag gått upp ca 4,5kilo igen på vanlig mat.