• Peluttan

Föredelar sjal jämfört med bärmes/bärstol typ Fjällräven,Vaude

Hej
    Kan någon som använder sjal mycket övertyga mig att skaffa sjal? Har ingen sedan innan men funderar på på att köpa (till typ 10 mån baby, nästan 10 kg) . Ska snart ut på semester och tycker det verkar vara en fiffig lösning. Vilken sort ska jag isåfall satsa på? Vad väger en bärsjal och hur liten blir den hopvikt?
    Behöver experthjälp!

• Svar på tråden Föredelar sjal jämfört med bärmes/bärstol typ Fjällräven,Vaude
  • Naimiez

Experthjälp, titta in på www.sjalbarn.se

Skall försöka svara dig.....

Wilma 17 månader ca 10 kg och ca 83 cm. Jag köpte en Storchenwiege 5,2 som jag tyckte var jobbig att knyta och att den var för lång. Hon är ju såpass stor att jag helst vill bära på ryggen. Så vi köpte en bärsele Patapum Toddler (se olika bärselar och skillnader på www.littlepossums.co.uk/slings/soft-slings.htm). Den var bra men jag tänkte ta en sista tur med sjalen innan den såldes. Viken tur att jag gjorde det. Fick till knytningen jättebra och nu skall inte sjalen säljas. Se bild i mitt galleri

En bärstol typ Fjällräven kan jag inte bära i för barnet sitter så långt bort. En bärsele eller bärsjal är mycket mysigare och barnet kommer nära.

Jag rekommenderar STARKT en vävd långsjal såsom Storchenwiege, Didymos, Hoppediz, Bebina etc. Se www.sjalbarn.se för recensioner samt länkar och tips

• jojjo113

Jag hade nog aldrig köpt en bärstol, de väger ju ganska mycket även utan barn och är klumpiga med stålramar osv. Sjal eller sele beror ju på vad som passar dig bäst! Se om du hittar någon som du kan titta på selar och sjalar, det är alltid enklast...

Svar på tråden Föredelar sjal jämfört med bärmes/bärstol typ Fjällräven,Vaude