• Kokosen86

Bästa färgen i sovrum?

Hej!

När vi flyttade in i våran lägeneheten så var väggarna
    (och är fortfarande)
    chock-mörk-turkosa!!!

Nu MÅSTE vi måla om.
    Men så svårt att välja färg...
    Vad har ni själva?

Mitt sovrum är:
    Litet och snett med vitt tak och
    Lanominium (eller hur det stavas) matta som är olikfärgat i grått/beige/mörkt.

• Svar på tråden Bästa färgen i sovrum?
  • wordplay

Personligen tycker jag att rött är jävligt avslappnande när man ska sova.

• Kaprifolen

En mjuk grön färg, eller en blå. Blir stressad av rött.

• Sniglar och Krut

Grönt är avlappnande och rekommenderas för sovrum. Själv tycker jag att det är svårt att hitta en fin grön färg som inte känns som 1992 eller 1998.

• saltflingan

Vi håller för närvarande på att måla vårt sovrum svart. Det kommer bli jätteskönt för sovrummet är tokljust på sommaren från när solen går upp och sen fram till runt kl 11. Dessutom blir det skitsnyggt! Vi har snedtak som går ner långt på väggen och detta är vitt, golvet är vanligt furugolv.

• Bodi

Jag skulle nog spontant säga grönt för det är en skön färg.

Men själv har jag en guldig tapet på två väggar och gräddvit på två.
    Jag sover kanonbra i det

• finafisken

wordplay skrev 2009-01-08 23:57:28 följande:

Personligen tycker jag att rött är jävligt avslappnande när man ska sova.
    Man bör inte ha rött i ett sovrum. Rött är en "stressande färg". Inte bra heller om man har barn med bokstavskomination (adhd etc) efterson den är stressande.
  • Suri

Vi har grått och det är så vackert tycker jag. Lugnt och avslappnande. Kolla bilder i mitt galleri. Tror jag har...

• Kokosen86

Vinröda väggar i sovrummet är en önskan jag haft länge i livet. Hett, sexigt....
    Men sen tar det slut. Det är allt det är har jag väl kommit i underfund med nu.
    Och nu är man inte längre en krog och hångelgalen ungdom längre så det känns passé.
    (Det är alltså min personliga åsikt och jag menar inte att dem som gillar rött är på detta sätt.)

Blått....åh, herre min skapare, det har jag aldrig gillat. Det är verkligen inte JAG. För "luftigt".

Grönt, ja... jag gillar känslan av en fin grön färg... Men..
    I ett sovrum? Ja, iofs DÄR i något fall.. men ändå. Blir det inte för mycket "trädgård".

Svarta väggar? Oh shit, det är FÖR extremt, mörkt, deppigt.
    Och i vårat sovrum som redan ÄR litet? Det kan juh inte se bra ut när rummet är upplyst på sommarn?

Tack för alla svar Keep going

• Lonestar609

Grönt är skönt! Och avslappnande.. Har grönt i mitt nuvarande sovrum, flyttar snart och i den nya lägenheten är det mörkblå tapeter, funkar det med för jag orkar inte tapetsera mer än två rum

• mrs maniac

vi har ljusgrönt på tre väggar och svart fondvägg bakom sängen. det är snyggt och vi sover gott =)

Svar på tråden Bästa färgen i sovrum?