Curlar du dina barn ekonomiskt?
Den här tråden fick mig att börja fundera: www.familjeliv.se/Forum-5-89/m40081411.htmlPå textv igår kunde man läsa om att antalet vräkta barnfamiljer är det högsta antalet på många år.
Och då väcks frågan hos mig: curlar du dina barn ekonomiskt eller lär du dom redan från början pengars värde och vikten av att ha en god ekonomi?
Jag har sett med egna ögon flertalet av mina kompisar ha noll koll på ekonomin vilket gjorde att samtliga befann sig i skuldfällan och hos kronofogden 1-2 år efter dom flyttat hemifrån - och dom flesta var ändå också sambos!
Jag tycker det är skrämmande!
Och jag fattar inte en del föräldrar som betalar en mobilräkning på 2000 spänn och ÄNDÅ får barnet sitt studiebidrag som vanligt...

Att sticka till sitt stora barn pengar i tid och otid lär dom inte att hantera sina pengar, tvärtom så lär dom sig bara att det finns att hämta mer pengar hos mamma när dom tagit slut. Även när dom flyttat hemifrån!!
Är pengarna slut så är dom. Punkt och slut.
Krisa kan alla göra, självklart. Men när man ringer mamma för 3:e gången på tre månader och gråter över hyrespengar då är det något fel som är trasigt!! Då kan man banne mig flytta hem igen!