• Malin o Jimmy

Börja med pergo..Någon mer??

Hej Jag ska börja äta pergotime på tisdag... vi har försökt bli med barn i snart ett år men fick reda på att de va strul med ägg...detta är vår första kur...Någon mer som sitter i samma sits eller liknande?! Lust o följas åt till plusset!?

• Svar på tråden Börja med pergo..Någon mer??
  • Lilltindra

Hej! Jag är på dag 25 idag och inväntar mens inom 3 dagar. Sen är det dags för första kuren med Pergo för mig med =) Vore kul att följas åt =) Känns jättespännande!

• längtar efter familj

Lycka till tjtjer! Tänkte bara fråga, får man Pergotime på recept från BM??

• MissMarti

Hej Malin o Jimmy är...fast med ny signatur och ny användare...hände nått med min användare igår så den försvann på nått skumt sätt...ordna en ny idag
    Va kul Lilltindra att du svara o vill följas åt...
    Jag hoppas verkligen nu att ja får ägglossning...
    Va gjorde att du fick börja äta pergo??

• MissMarti
    Svar på #2
    Ja man får pergotime av läkare efter hormonkoll och en massa andra undersökningar...i varje fall i mitt fall fick ja lämna hormonprover och gör ett VUL...
  • KnoppenFia

Hej tjejer!! Får jag vara med här??

Jag har idag tagit min tredje tablett Pergo... Dock så räknas väl det här försöket inte riktigt, då jag började på dag 8. Var hos dr i torsdag och fick pergon utskriven då! Men jag hoppas ändå att det kanske hjälper till!

• MissMarti
    Svar på #5
    Hej Hej de e klart du får vara med!!! Hur länge har du försökt då?? Hur kom de sig att du fick pergo??
  • KnoppenFia

Tack!!
    Har haft problem med mensen i några år, slutande med p-ring för 3 år sen, efter det kom mensen aldrig tillbaka riktigt, hade mens 3-4ggr/år. Började utreda det hela för ca 1år sen, det hittades inget fel och det gjordes inget då vi inte riktigt ville börja försöka skaffa barn än. I april så började jag helt plötsligt få regelbunden mens igen, mycket knepigt =) Så ungefär sen dess har vi väl försökt. Började tempa då jag misstänkte att jag inte ägglossade och mycket riktigt ingen ägglossning. Sambon har lämnat spermaprov som var bra, jag har gjort en spolning som också var bra och nu har jag alltså fått börja med pergo. Dr tror att jag har egen ägglossning 4-5ggr per år och att det skulle hjälpa bra med pergo!! Håller tummarna nu!!
    Sorry, långt inlägg blev det!

Själv då??

• MissMarti
    Svar på #7
    Hej vi har ungefär samma sits som du men min kille har inga "fel" va vi fel han har iofs inte fått testa sig...för det visade sig att jag har fel på mina ägglossningar..får ca 2-3 ägg/år därav pergostimulering....bara o hoppas att första dosen gör att de blir ägg så man inte behöver göra en massa behandlingar...
  • KnoppenFia

Ok! ja då var vi väldigt lika! Min kille har inte heller några fel, de ville bara testa innan de gav mig pergo, så att det inte åts i onödan!

Det skulle vara helt fantastiskt om det tog sig på första!!! Bara jag får äl så blir jag otroligt glad då har man i alla fall en chans!

Hur länge har ni försökt? När trodde dr att du skulle få äl? Vilken cd? Till mig sa han ca dag 18. Ska du få kolla med vul eller blodprov om det är äl på gång? Jag skulle inte få vul den här gången då jag började sent med tabl, fanns ingen risk att jag skulle bli överstimulerad tydligen, om det ens skulle ge någon effekt=(. Nästa gång, eller OM det blir en nästa gång (peppar peppar..), så skulle vi göra ett vul kring dag 14.

• MissMarti

Hej jag börjar juh äta pergo på tisdag och sen 21januari ska ja dit då e de dag 13 och göra VUL o då skulle de säga när ja förhoppningsvis får ägglossning...men man vet juh inte om dosen är rätt...
    i mars har vi försökt ett år...men ja har bara haft 3 menser på hela tiden...så ägglossningarna kommer när de vill jag har inte haft någon nu utan fick mensen igångsatt med provera...
    O jag hoppas inte ja ska behöva äta nåe mer pergo heller...iofs e de juh första kuren men va sjutton!!
    Jag blir med så himla glad om jag får ÄL då har man juh en chans o sen att de kan säga när man ägglossar med gör juh det hela lättare och att cyklarna blir kortare mina tidigare har vart runt 55 dar och det är juh EVIGHETER när man vill ha barn....vilket datum ska du förhoppningsvis ha ÄL då?

Svar på tråden Börja med pergo..Någon mer??