• Marty1980

Vilka ytterkläder köper ni till era barn i vår?

Jag undrar lite vad ni andra köper för ytterkläder till era barn i vår? Jag själv har en 2,5 åring som går på dagis och skulle gärna vilja ha några bekväma, slitstarka och gärna vattentäta kläder till honom i år. Hade ju varit väldigt skönt om det fanns några bra kläder som stod emot väta bra också så man kanske kan slippa att ha regnkläder som man får släpa fram och tillbaka till dagis varje vecka.
    Har funderat lite på POP:s skalkläder men de är ju rätt dyra...finns det något likvärdigt? Vad köper ni som sagt?

• Svar på tråden Vilka ytterkläder köper ni till era barn i vår?
  • Kina79

Fodrade regn/gummiställ från Ullared, när det är fuktigt och halvkallt. Pop´s Windstopper som vårjacka.

• Ari Gold

POP, Didrikson och Abeko gör alla bra skalkläder med andasförmåga.

I vår kommer 2,5 åringen och 8-åringen ha pops skaljackor och 5-åringen har didriksons. De är likvärdiga tycker jag.

8-åringen har överdrgasbyxor från abeko och 2,5-åringen har bomullsfodrade gummibyxor från name it. Till 5-åringen behöver jag köpa nya till våren.

Fleecefodrade galonkläder är jag inget fan av, särskilt inte på våren. De andas inte och blir lätt väldigt varma. Jag köper ibland fleecefodrade gummibyxor på senhästen och vårvintern om det är mycket slask, förutsatt att jag hittar dem väldigt billigt på loppis.

Vem som helst klarar en kris , det är vardagen som tar död på en
  • Aprilia

Jag brukar alltid köpa pops skaljackor för att jag tycker dom är snyggast. Sen brukar jag köpa skalbyxor från Lindex då blir det inte så dyrt när man ska ha till båda barnen. Och lindex skalbyxor är precis lika bra i kvalitén som pops så jag förmodar att lindex skaljackor säkert också är superbra.

Svar på tråden Vilka ytterkläder köper ni till era barn i vår?