loveliva skrev 2009-01-11 17:06:52 följande:
Enligt läkaren vi var hos är hon bara torr och inte allergisk mot något, det är det som gör mig så arg, för min känsla är att det är något hon inte tål. Jag har frågat om vi inte ska utesluta något i hennes kost, men det tycker han inte Ibland känns det som om man bara är till besvär som nojjig mamma när man söker sjukvård för sina barn ... Men som sagt nu ska det bli skönt att få en utredning( som jag fick tjata mig till), och förhoppningsvis få lite tips och råd vad vi ska göra.
Är det samma läkare som gör utredningen? Allergitester (prick och RAST) har bara ca 60% säkerhet, så även om det inte visar något kan det vara en allergi.
Litar du inte på läkaren (eller om det nu är samma som gör utredningen) och det inte visar något på tester så byt läkare!
Stå på dej som mamma! En mamma känner sig barn bättre än en läkare som träffar barnet en kvart och inte ser skillnad på nässelutslag och torr hud... Självklart ska du få hjälp, men ibland måste man göra större delen själv om det inte visar på tester. Utesluta och provocera. Mjölk är som sagt vanligast. Hoppas ni får bra hjälp.
Har en annan fråga. Hur är Nova Star jeansen i storlek. En liten och nätt tjej på 98 cm och 15 kg, tung, vad ska man köpa för storlek? Kommer de sitta uppe? Och finns det någon rea kvar eller någon som inte börjat än, eller är det försent?