Inlägg från: Cafe2012 |Visa alla inlägg
  • Cafe2012

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Vart ligger Gula hästen? Kan man parkera vid prinsgatan och gå? Har för mig att det fanns någon mer barnklädesaffär i majorna som säljer Molo. Simsalabim?
    Jobbar ju i majorna så egentligen borde jag sluta nätshoppa och "lunchshoppa" istället :)

Håller med om att vårens kollektion är underbar :)
    Har hittils köpt 1 dino t-shirt från matador och sen 1 bubbelgum t-shirt och 2st 2cv (röd med bilar) blev både kort och lång ärm.

Kvar att shoppa är tunika med kort och lång ärm med dalmatiner och hangar mönstret kort ärm.
    Hade jag haft en bebis hade jag nog gått i konkurs ;)

Blir till att rensa ut lite mer på tradera ;)

• Cafe2012

Smultronhjärta skrev 2009-01-10 22:10:29 följande:

Gula Hästen ligger på Olivedalsgatan så ja du kan parkera på Prinsgatan..Inte långt ifrån ligger Duns som säljer bla Småfolk. Småfolk och lite Katvig säljs även av Simsalabim på Allmännavägen
    Tack så mycket för svaret! Jag jobbade borta vid annedal för många år sen så jag borde egentligen hitta bättre. Men är inte så förtjust i att snurra runt med bilen och leta. Lättare att parkera och gå. *s*

Kanske får åka dit redan på måndag. Hade de fått in tunikan med dalmatiner?
  • Cafe2012
    4blevde skrev 2009-01-10 22:15:00 följande:
    var bor ni alla som har alla dessa underbara butiker i er stad? Bor ni i storstäder hela bunten?Här får man minsann åka minst 10 mil för att shoppa danskt Om inte på nätet alltså Barnens hus i borlänge har visserligen typ 2 olika molo plagg ibland *yippie*
    Bor i gbg så här finns en del affärer. Men ändå shoppar jag oftast på nätet.
  • Cafe2012

Smultronhjärta skrev 2009-01-10 22:18:40 följande:

Jag har bott i Gbg tidigare innan jag var så dum att jag flyttade därifrån Älskar Göteborg och kan det skapligt bra Tunikan finns och är uunderbart fin
    [/citat]

Åhhh...då ska jag ringa dit och kolla om den finns i Emelies storlek. (122)
    snigelina skrev 2009-01-10 22:20:20 följande:
    [citat]
    Hmm.. kanske ska åka ner och ha lunchdate med dig då?
    Ja det kan vi absolut göra. Lunchdate på gula hästen
  • Cafe2012

Vad konstigt mitt svar blev..jag citerade mig själv.
    "Åhhh...då ska jag ringa dit och kolla om den finns i Emelies storlek. (122)" var ju svar till smultronhjärta.

Cafe2012 skrev 2009-01-10 22:36:31 följande:
    Smultronhjärta skrev 2009-01-10 22:18:40 följande:
    Ja det kan vi absolut göra. Lunchdate på gula hästen
  • Cafe2012

Jag får oxå sälja av lite nu eftersom jag vill ha massor av den nya kollektionen

Tog fram sommarkläderna från förra året och såg att jag köpt på mig större storlek (på rean) av de två favvoprinten: verktygen och regnskog.

Men jag hade en hel del molo t-shirts som ska ut på T men det känns lite tidigt än.

• Cafe2012

RååSa BuBBlan skrev 2009-01-11 17:42:29 följande:

Aha.. Jag skriver allt för hand i "Traderablocket" vi har ingen skrivare nämligen Det låter dock himla smidigt med utskrift  *önskar mig en skrivare*
    Jag har ett excelldokument där jag fyller i alla uppgifter. Bockar i när jag fått svar från köparen, när jag fått in pengar och att jag skickat. När auktionen är helt klar markerar jag raden och gör den grön. Då får jag jättebra överblick över allt
    Fyller även i om någon mailat om att de vill vänta med betalning eller annan info.
  • Cafe2012

isako skrev 2009-01-11 18:38:33 följande:

Ok måste fråga er vettiga männsikor..När tog ni hål i öronen på era tjejer, eller när har ni tänkt att göra det?Min gubbe är inte svensk o i deras kultur tar man hål i öronen när barnen är ett par dagar gamla.. Anil har accepterat att jag inte vill ha det så men nu vet jag liksom inte när man tar hål..? Jag själv fick det sent, men skulle vilja göra det tidigare med Miriam..Är ett år för tidigt? 6 månader??Jag villinte att det skall se tattaraktigt ut men samtidigt vill jag hedra hans kultur också utan att för den sakens skull fingra på mina egna principer.. *puuuh* svårt det där.Sorry för ot... Igen....
    Emelie fick hål i öronen nu innan jul och hon är 5,5 år.
    Min pappa kommer oxå från ett annat land och han frågade tidigt när vi tänkt göra det men jag sa att hon får det inte förrän hon frågar efter det själv.

Svår fråga det där och helst när det är en av föräldrarnas kultur som är annorlunda. I mitt fall var det ju min pappa så jag kunde utan problem "köra mitt eget race".
  • Cafe2012

Jag har blivit jättesugen på att köpa varsinn lurvfleece till barnen men har aldrig känt på dem. De har varsinn lurvfleece från gneis som de älskar. Någon som vet hur molos är om man jämför med gneis?

Kände på en på Lindex men den var inte alls så mjuk som gneis.

Nån som har ett tips var man kan hitta en i storlek 116 och 122 på rea?

• Cafe2012

Innerjoin skrev 2009-01-11 19:37:35 följande:

Emmis! Kolla igeom länkarna i TS - det har jag gjort, och jag tyckte jag hittade massor i de storlekarna (fel för mig), men nu kommer jag förståss inte ihåg just var ... Fleecarna är jättesköna, och poppis här! Används jättemycket.
    Jag ska kolla igenom Tack för svaret!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12