Smultronhjärta skrev 2009-01-29 08:50:09 följande:
Ja.. då ska jag sitta där rosig som en rosenknopp med min perfekta bebis som sover heela nätterna från början och äter enligt klockan, Max ska huxflux börjat prata, ha vattenkammat hår och läsa nationalencyklopedin Inget kaos här inte
Precis-du är för rolig
Det blir kämpigt de första veckorna, du vet den där historian med att mannen kommer hem och säger till dig; detta är X, min kärlek, som du nu ska dela mig med..inte roligt och så känner syskonet oxå..Max kommer förmodligen hitta på både det ena och andra i början men mest mot er och inte mot bebisen..se till att ha lite stöd och hjälp från omgivningen om möjligt dvs att max får göra lite kul saker emellanåt för en bebis kräver energi..
Min G är oxå hyper och det var hiskeligt tufft i början med nu flyter det bra..han kan gå förbi babysittern med L utan att gunga henne till månen eller skrika; DÄJA och peta henne i ögonen..undrar dock hur det blir när hon ska börja sitta/krypa..men, det jag eg vill säga; man klarar det och alla dagar är inte superkul men många är superfina när man ser den där speciella kontakten mellan syskonen..som när G igår hämtade Ls filt och lade den över henne i babysittern(dock över HELA henne men ändå)eller när G ger L sina älskade nappar

Så sött!!
Och du vet ju, man får lov att vräka ur sig i tråden när det blir lite för mkt hemma
kram