Inlägg från: Mamma Kråkan |Visa alla inlägg
  • Mamma Kråkan

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

ängeln83 skrev 2009-01-22 09:21:29 följande:
    Den ligger säkert slängd nånstans, vi blev av med våran men hittade den i vår postlåda?!!!! O exakt vad gav det lixom?Så tråkigt att man inte kan få ha sina egna saker i fred.Vi upptäckte igår att våran snöskyffel vart borta, hur normalt är det att gå in på en trädgård o sno en skyffel för typ 99 kr? Naeh, jag vill ha larm runt hela vår trädgård.
    fullkomligt galet...ibland undrar man vad som driver folk
  • Mamma Kråkan
    Tjollabolla skrev 2009-01-22 09:42:41 följande:
    Ahh vad bra!! Den är underbar! Hmmm ja det är ju lite dyrt såklart.... Poppen skickar in billigare om du mailar? Dom har väl VV? Förresten hade bombom hos er kvar några blå katvig velourisar?
    var faktiskt där i tisdags såg jackor då...men det är byxor du vill ha ? villken size? ska dit idag nämligen och om du vill kan jag kolla
  • Mamma Kråkan
    Tjollabolla skrev 2009-01-22 09:46:46 följande:
    ÅÅ ja tack!! Ja det är byxorna jag är ute efter. 98 eller 104 hade varit toppen! Finns båda så helst 104, han har 92 nu i dom vi har.
    kollar kolllar

ha det toppen idag alla nu måste jag klä busfröna & ge mig ut i den nedrans snön
  • Mamma Kråkan
    Everlonn skrev 2009-01-22 17:07:45 följande:
    Åhh, jag är såå arg!!Var på öppnis idag, Lillan lekte bra och så..sen var det sångstund. Så vi går in i lilla rummet, sätter oss på golv/stolar och så ska det sjungas, min lilla är en aktiv tjej som ogillar att sitta stilla så hon brukar vara uppe och dansa i mitten och sånt och det har varit Ok innan...men nu är det en ny fröken och hon tycker tydligen inte det, så hon tar min lilla och trycker ner i sin famn och håller fast henne...och min lilla gillar INTE att bli fasthållen så, speciellt inte av någon hon inte känner så bra så hon skriker i högt!!!Sen släpper fröken henne och lillan springer til mig och vi sitter lite grann..sen vill lillan ner så då låter jag henne gå ner, hon går in i mitten av ringen varpå fröknen tar henne igen!! Trycker ned henne i sitt knä och håller fast! IGEN!! Lillan kastar med huvudet och skriker i högan sky, slår sig på ja nåt på fröken...lillan blir ju jätteledsen och då släpper fröken henne och lillan springer till mig igen, så jag tröstar henne och släpper ner henne igen när hon vill ner...och vad gör fröken??? Tar henne, trycker ner henne i knät och säger: här sitter vi tyst och stilla!Då lackar jag ur totalt!! Går och tar lillan och säger: måste hon sitta stilla och vara tyst så går vi ut härifrån!  reser mig och slår huvudet hårt i en ljusstake, morrar av smärta och sen går jag med lillan och smäller igen dörren! F*n vad arg jag var!! Är det inte en sångstund kanske?? Får barnen inte röra på sig då? Och är det inte bättre att hon dansar och springer lite än att hon skriker i högan sky hela tiden??? Och det är ju inte precis som att jag går till öppnis för min skull, det är ju för att lillan ska få ha kul..hur kul tror ni det var för henne? Hon kommer ju aldrig vilja gå in på sångstund igen! Inte för att jag tänker göra det heller! Vi kan gå dit och leka och sen gå hem vid sångstunden om det ska vara på det viset!Den där fröken kunde ha lite koll på sin egen unge hon har där! Han nep min lilla i benet under leken! Jag gick innan sångstunden var slut, för att inte säga nåt jag inte borde Fast det borde jag kanske gjort
    villken idiot rent ut sagt nu kommer säkert din dotter tycka hon är såååå trevlig
  • Mamma Kråkan

Åååå idag har det shoppats lite på bombom & beställt en massa som jag läängtar efter Flört
    Och nelly valde en tröja själv faktiskt och då dino tröjan tydligen föll den verkligen damen i smaken...Någon som har shoppat något kul idag?

• Mamma Kråkan
    Duntoffla skrev 2009-01-22 20:08:36 följande:
    Hej hej!har bara sett fleecarna änIdag fick jag två fina suits från Mysgrodan. Snabb leverans och en chokladbit också
    hmm är så sugen på nya ytterkläder...men funderar på vad man ska köpa egentligen..innan har dotter haft p.o.p ws fleece  & ett regnställ när det är fuktigare & klarat sig fint på det hela våren & sommarn men detta året är jag lite sugen på molos...hmmm hur gör ni som köper lurvisar funkar dom som en ws fleece eller?
  • Mamma Kråkan
    Duntoffla skrev 2009-01-22 20:18:24 följande:
    Nej, de har inte windstopper funktion. Är det inte kallt och blåsigt funkar dem men annars måste man ha någon skaljacka över.
    hmm åå blir ju helt värdelöst då tycker jag nelly är ju hemma så att ha både skaljacka fleece rengställ känns lite överdrivet...hmm men lurvisarna är ju så söta.
  • Mamma Kråkan
    havsvind skrev 2009-01-22 20:21:59 följande:
    Ska de lägga en ny beställning till Molo?
    jaap eller hon har redan lagt den men kanske om du ringer imorgon hinner hon lägga till
  • Mamma Kråkan
    Tjollabolla skrev 2009-01-22 20:25:24 följande:
    Det kommer en jacka och en annorak i regnbågefärgerna. Ganska tunna sa dom i butiken, lite vindskyddande och lite vattenavstötande. SÅÅÅ snygga! Sen kommer det byxor med.
    ååå då ska jag tålmodigt vänta då men kanske köpa en rosa/gul lurv det kanske blir fint ihopa...har du en aning om när det kommer?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12