Inlägg från: jojoa75 |Visa alla inlägg
  • jojoa75

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

havsvind skrev 2009-01-21 23:29:20 följande:
    Hoppas att allt går bra. Det är inte roligt att vara så liten och ha ont i magen för att andra är elaka. Förstår att du blev vargmamma!
    LEJONmamma
  • jojoa75
    Rååsa Smurfen skrev 2009-01-21 23:29:39 följande:
    jag har funderat lite på det ,när jag väntade Timmy så mådde jag bra under graviditeten förrutom det vanliga illemåendet de första veckorna ,men  med Tara så var det ganska så jobbigt ,jag kunde i princip inte äta någon mat alls typ de 6 sista månaderna typ bara 2 skedar  utan att spy.Det enda jag kunde äta var kyckling ,rädisor ,sallad,blomkål ,vatten ,näringsdricka  ,jag gick ner i vikt i slutet av gravideteten i stället för upp Jag tror att hur man mår  kan vara beronde på vilket kön man väntar , pojke =lättare flicka = jobbigare  .
    såg ditt svar om dalmatinerna
    Håller med, man kan ju inte ha ALLT samma, då tröttnar man kanske på detta underbara!
    Hur är molos flowerklänning i strl? Den passar till orangeröd med lila långa muddarbyxorna va?
    Men det blir kanske för baggy... med pösiga brallor till en vid klänning..
  • jojoa75

Butte:
    när jag hämtar Emma på dagis ibland så säger fröknarna
    -Jaaa... (dröjande) hon har ju lite humör...

Jotack, DET har jag märkt!
    Hon är så envis, men förklarar man bara så lugnar hon sig o blir glad på två röda, så hon är ingen bitch typ alltid
    Oftast glad, men som du säger: skinn på näsan, DET har hon

• jojoa75
    Buttelina skrev 2009-01-21 23:37:54 följande:
    flowerklänningen är stor i strl.
    ok, såg nämligen en 98 på Tradera..  Men då blir den för stor på Emma. Vill inte ha för långa o pösiga..
  • jojoa75

Med Lucas så spydde jag typ 10 - 15 ggr per dag från början till sjunde månaden.. Provade ALLT.. En barnmorske vikarie hotade med att "Snart måste du bli inlagd o få dropp o snitta ut din bebis, för den mår inte bra nu" TROTS att vi tog oräkneliga prover för att kolla just det.. Förbannad blev jag o stoppade mig full trots illamående o nära förestående spyattacker.. Så jag gick upp i vikt! Ändå...

Med Emma så mådde jag huuur bra som helst, mådde illa EN gång men spydde aldrig. Däremot fick jag prematura sammandragningar i v 24 (började passande nog på jobb...) o blev sjukskriven o behandlad för detta. U-ljud o undersökningar ofta.. I stort sett sängliggande.. jag lyckades gå till 38+3

Nästa (OM det blir nån nästa) så vete gudarna... Jag älskar att vara gravid, men min kropp gillar uppenbarligen inte det

• jojoa75
    Buttelina skrev 2009-01-21 23:43:31 följande:
    isabel strl 104
    Sötfia
    Vad rund den var i halsen!

Får tänka på det! Tack för bild!

Vill jättegärna träffas! Mitt extraknäck uppehåller mig dock en del helger
    Men jag tar mig gärna ner en dag, är ju ofta ledig mitt i veckan oxå.
  • jojoa75
    Buttelina skrev 2009-01-21 23:52:47 följande:
    ja du är varmt välkommen hit jag är hemma heela veckorna ja klänningen är lite rund i halsen. och lite bred i modellen. man ska INTE ha denna i för stor strl! jag köpte ju min på ott utförsäljning för 100kr, gick inte att motstå då liksom
    Nej det kan man ju bara inte stå emot
    Har ju för tusan jobbat varenda gång ni skullat iväg

Vad tror du om att träffas nåt i slutet av februari? Då borde ju nyheter o sånt där kommit oxå ju!
  • jojoa75
    H04 A07 skrev 2009-01-21 23:58:24 följande:
    Var inne på lpl och de hade fått in lite hummel -09 om någon vill se det. Rosa med lila detaljer, ser riktigt fint ut.
    Superfint!
    Kollade både där o freshmilk. Emma har jag handlat/kommer handla så mkt molo o annat så hon får inte hummel. Men Lucas får väl kolla in färgerna o välja antar jag. Han älskar hummel! Tycker han är såå cool i det!
    Rååsa Smurfen skrev 2009-01-21 23:59:06 följande:
    klänning känns stor till Tara ,har inte prövat den på dock utan bara framför .Men Tara har 92 i molo  så 98 är ju förstort tänkte låta den ligga i växa lådan ,men nu med alla nya molo så blev det inte så
    OK, då vet jag. Får tänka på det o hålla koll
    Buttelina skrev 2009-01-21 23:56:45 följande:
    japp det tycker jag låter som en toppen plan!
    it's a date!
  • jojoa75
    Smileycat skrev 2009-01-22 02:10:07 följande:
    ÄLskar oxå o vara gravid men samma här.. Min kropp verkar inte tycka det är lika kul.. men gubben verkar tro att detta var sista barnet.. (Jaja, iaf JUST NU säger jag då )Fast tvärtom dock.. Med Ebba kräktes jag som en tok, o nu med LIam så hade jag sammandragningar o värkar som tusan, har åkt in o ut på förlossningen ännu mer denna gången ju..
    Exakt lika mao fast tvärtom
    Det var jobbigt.... men oj så mysigt ändå!
  • jojoa75
    Tjollabolla skrev 2009-01-22 15:55:30 följande:
    Hehe det märks att det inte är så många som vill handla från Hippo längre
    hehe

Gomorron!

Dax att duscha o gå till Lucas skola snart. De har besöksvecka eller vad det kallades.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12