Inlägg från: seadwarf |Visa alla inlägg
  • seadwarf

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

De här har jag skrivit till Hampus för att vara helt OT.. Hm.. Emelie har inte fått nån dikt än.. men får väl ta o knåpa ihop nån nångång.. skriver inte så mkt nuförtiden.. hehe

Dikter som jag skrivit till Hampus:

ett nytt litet liv besöker nu denna värld
    har gett sig ut på en spännande färd

händerna och fötterna är så små
    och än kan du inte gå

ögon som tindrar av glädje och bus
    när vi visar upp dig hörs ett lågt sus

du är så obeskrivligt go
    här förstår du, i denna värld ska du bo

hoppas du får ett bra liv
    jag ska stå bredvid dig då du tar ditt första kliv

om du behöver hjälp nångång
    så kom till mig på språng

jag köper dig gärna nya kläder
    och jag stöttar dig i alla väder

*----------------------*----------------------*--- ------------------*

ett litet knyte i min famn så trygg är
    skapat av mig och den jag har så kär

att få bli en förebild för detta lilla liv
    är för oss ett stort kliv

så underbart det känns att äntligen få se dig
    du har ju länge växt och levt inom mig

okänd men längtad bodde du därinne
    nu är den långa väntan blott ett minne

för dig, din lilla knodd, ska jag få amma
    och det är så kul att du kommit för att stanna
  • seadwarf
    jojoa75 skrev 2009-01-15 02:29:38 följande:
    vad duktig du är!!!!!!!!!!Det var sista versen i dikten du skrev i första inlägget som jag skrev på kortet! O uppe mitt i natten o allt! Tack, gulliga du!

Tack GeneradGlad.. skrev ganska mycket för några år sen, men sen har det stått still.. hehe..

Det blir nog jättebra på kortet

Mm, jag fastnade uppe... somnade kanske strax efter tre.. o nu är jag uppe med lilla damen som tydligen bestämde sig för att hon behövde bajsa vid halv sex.. *gäsp o gnugg i ögat*.. om jag ändå haft lite pengar så jag åtminstone kunde suttit uppe o shoppat lite Flört.... ja ja.. vad är en bal på slottet...? ;p

Det jobbiga är att lagom till Emelie vill sova igen så vaknar Hampus.. ikväll blir det nog tidigt i säng för mig... tur man är lite härdad.. Nu ska jag dricka te.. :)

• seadwarf

angående hon som tagit bilder på bloggen så finns hon här på fl (tyckte jag kände igen bilden från hennes blogg av nån anledning).. var inte så svår att hitta.. står på bloggen var hon bor o så bara kolla smeknamnet av hennes namn o att hon varit inloggad ikväll.. man ska väl inte diskutera enskilda medlemmar, hm.. men hon mår nog inte så bra..? sen så varken har hon barn eller är gravid så då är det väl kanske ännu märkligare att ta bilder av barnkläder o intressera sig av.. men, men... får väl se om hon tar bort de ni sagt till om.. obs ingen jag pratat med eller vet vem det är irl...

• seadwarf

den där bloggaren verkar dock må väldigt dåligt..? läste lite under abort o så.. utan att trampa någon på tårna vill jag bara vettilera hur skrämmande jag tycker det kan vara med religion Fundersam... skulle aldrig underminera mig själv för någon annan.... tror inte just den där bloggaren bara fiskade besökare.. fast man vet ju aldrig.. själv har jag inte riktigt heller förstått det där med blogghysterin Förvånad...

• seadwarf
    Duntoffla skrev 2009-01-17 22:22:36 följande:
    Jag har ju sagt detta förut och det är ju inte likadant i det här fallet men en kompis råkade ut för att någon tog en av hennes bilder på dottern. La upp det i sitt album på Bilddagboken där hon säger att det är HENNES dotter. DET är sjukt!

mm, vi lever i en konstig värld... usch.. då kan man ju inte må bra..

söta noel i BT förresten

• seadwarf

hm, kolla smileyn på mitt senaste inlägg, framför vilken dag o tid det är postat.. hur sjutton fick jag till den?? Räcka ut tungan

den finns ju inte ens.... inte med det utseendet o färgen?

ibland är fl lite spökigt ;p

• seadwarf
    Smultronhjärta skrev 2009-01-25 21:45:39 följande:
    Åhh synd att du missade den fina Felskriven och särskriven Små folket.. Fattar inte varför en del envisas med att kalla det just SmåfolketSjälv ninjade jag dyyyrt tack vare en annan ninja även kallad Butte
    mm, det var riktigt synd.. hade den ju i minneslistan, men gick in o kollade två timmar för sent.. har velat ha den länge men ännu inte köpt den.. o så gick den såå billigt ju... *morr*.. hehe... köparen var nog lyckligare än säljaren ;p... det var ju visst bild förresten, jag är lite snurrig.. men det var ingen bild innan man klickade upp annonsen iaf ...

tror inte jag gratulerat till graviditeten heller.. Grattis , vad myyys med bebis
  • seadwarf
    havsvind skrev 2009-01-25 21:46:44 följande:
    Oh, lyllos den köparen, 60spänn!!
    trunken81 skrev 2009-01-25 21:52:30 följande:
    Men GUD! 60 spänn! vilken förlust för säljaren, varför kollar man inte upp så man skriver rätt?!  kul för köparen!!!

aa, ganska klantigt faktiskt .. hade varit såå nöjd om jag fått den... men, men.. vad är en bal på slottet...? ;p

Havsvind - supersöta tjejen i BT.. Grattis till 1-åringen!! Kyss

Trunken- din tjejja har ju synts på helt underbara bilder de senaste dagarna också, såå go!!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12