• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

SmillaMilla skrev 2009-01-10 11:43:54 följande:
    Ja det är lite skillnad Fast det där med höfterna tycker jag lät riktigt bra. Så skulle det varit på min tid För att göra historien kort så missade de att jag hade huftluxation när jag föddes. Detta upptäcktes när jag var 6 månader gamal. Då fick jag ligga i stäck på sjukhuset i 2-3 månader. Sedan opereades det o jag var sedan i gips i 6 månader. Så mina barn har kollats extremt noga.
    Det förstår jag att du tycker och stackars dina föräldrar att ha lilla dig på sjukhus...
    Fyra Mirakel: J97-J00-G07-L08
  • maugu
    Duntoffla skrev 2009-01-10 11:45:55 följande:
    Inget alls än så länge. Är tokigt sugen men ska inte shoppa denna månad.Samlar på en lista så länge. Det känns som om dalmatinerna kommer blir nya lammen/kossorna. Kanske sånt som är bra att samla lite på hög
    jag förösker oxå vara lite ekonomisk och sprida ut inköpen..har oxå lista Precis-högt andrahandsvärde och förmodligen supersvåra att få tag på i slutet av säsong..
  • maugu
    Duntoffla skrev 2009-01-10 11:51:14 följande:
    Jag ska samla in lite pengar via T och sen när min lön kommer och ta en runda på stan tror jag. Är så sugen på en liten suit med rosa kantband till ev framtida bebbar Tror också de kommer sälja slut i butikerna snabbt så där för känns det trist att behöva vänta men jag måste hejda mig lite nu. Tur att det finns IRL-butiker som inte har webbshoppar
    Jag måste erkänna att jag bara varit i en affär 2 ggr som hade MOLO..annars är det nätet..och tur är det nu för här finns inte molo och postis har jag en redan en tumme med här-och han kan engelska
  • maugu
    isako skrev 2009-01-10 11:51:14 följande:
    Ja, har förstått att det är de anställda man tänker på i första hand. Hade de gått på akkord hade de varit panka! *grrrr* Har ingen respekt för människors tid över huvudtaget!Men som sagt.. För o nackdelar med alla system - oavsett land
    Precismam har sett att centraler blir mer effektiva när man ställer sig utanför landstinget och får bet per besök..
  • maugu
    Duntoffla skrev 2009-01-10 11:56:17 följande:
    Jag ÄLSKAR att köpa via nätet (kul med paket i lådan) men det tar ju samtidigt lätt slut där. Vildänglar i stan har än så länge inte webbutik och där kan man ibland hitta godbitar som troligen skulle varit slut annars.
    precis-speciellt som de flesta i denna tråd drar samma storlek
  • maugu

Gustaf pratar inte alls-dvs för honom är det svårt med 3 språk..de få ord som kommer är mamma/pappa/sko/varsågod/gurka..han fick alltså ej godkänt på BVC-kollen med vi förväntade oss inte annat då flerspråkiga är senare i talet..

• maugu
    gambia90 skrev 2009-01-10 12:39:41 följande:
    timm mig sade hon på bvc att de kommer kolla om han kan säga 8 ord, om han kan peka ut kroppsdelar på sig själv och om han kan bygga med klossar. Vansinnigt att stressa så. Min lilla A kan iallafall inte prata än, han pratar låtsats språk ;)
    Gustaf visste ej heller några kroppsdelar..men bygga klossar kan han, hämta saker på uppmaning så där var det godkänt..
  • maugu
    RååSa BuBBlan skrev 2009-01-12 18:03:50 följande:
    hej tjejer sitter och fnular på vad man ska köpa av vårens molosar  hade 41 plagg på listan och är nu nere i 38, men måste ner några till, för detta kommer landa på ca 13000.- å de är lite för mycket Funderar på att strunta i Dalmatinerna knapptröja långärm, för ja tror inte det är Bubblans stil.. Å sen måste lite mer bort åxå förstås
    Fråga; vet du hur  det rosa på dalmatin skiljer mot det rosa på kopparna?Byxkanten tex..om det är samma rosa eller om det skiljer mkt..tänkte om kan kombo koppbody med dalmatinbyxa tex..
  • maugu
    RååSa BuBBlan skrev 2009-01-12 18:03:50 följande:
    hej tjejer sitter och fnular på vad man ska köpa av vårens molosar  hade 41 plagg på listan och är nu nere i 38, men måste ner några till, för detta kommer landa på ca 13000.- å de är lite för mycket Funderar på att strunta i Dalmatinerna knapptröja långärm, för ja tror inte det är Bubblans stil.. Å sen måste lite mer bort åxå förstås
    Jisses förresten-41 plagg..håller med Butte-låt oss se listan
  • maugu

Spontant tycker jag så här: om kjol (vilket jag tror Bubblan skulle bli så fin i)så hoppas byxorna och satsa på leggings..(jag är dock lite partisk då jag tycker byxorna är pyjamas men hade för en gångs skull tänkt matcha men nu är ju rosa och rosa "fel").

Jag hade nog kört på juniortröjor sista kolllektionen om de passar henne och sedan legat på span på junior på T

Det var mina synpunkter..

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12