Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Buttelina skrev 2009-04-07 12:12:42 följande:
    jag fick världens finaste post idag med den underbaraste, underbaraste, underbaraste småfolk tshirten den passar ett tag i allafall *glad*
    Åhhhh vill se bild!!!
  • SmillaMilla
    Buttelina skrev 2009-04-07 12:15:11 följande:
    batteriet på kameran dog när jag tog foto, så de måste laddas innan jag kan lägga in sååå himla fin grön med traktorer, röda kantband och så provade jag lindex röda shorts till . lillebror var i extas när han såg den han fick två småfolk tshirtar idag med traktorer på *glad bia*
    aha, ja jag fotade mina barn i morse men ser nu hur otroligt dåliag bilderna blev, så det får bli en annan dag.

Kul att han blev så glad för traktorerna,
  • SmillaMilla
    Smultronhjärta skrev 2009-04-07 12:15:17 följande:
    Även jag fick en underbar t-shirt i lådan och en urfin ot NS skjorta
    Åhhhhh vad fint! Vill ha ns skjorta till anton också, men hittar inte rätt stl
  • SmillaMilla
    Tjollabolla skrev 2009-04-07 12:40:09 följande:
    Ahhh så fiiiiiiin! Usch jag velar så om jag ska behålla våra småfolisar i 86/92. Och likaså sommarsuitsen i 86. Dom passar ju, men det är prcis. Vad ska du göra? Kommer man ens använda sommarsuits i sommar så mycket på en som är strax över 2? Eller man ska sälja o jaga rätt på 92:or?
    ja svea komme rinte ha några sommarsuits. Hon har ju börjat sitta på pottan o blir snart torr så inte vill man då ha massa tokiga knappar i grenen. Kanske samma med Milo?
  • SmillaMilla

Tjolla: Fiiiina tröjor!!!! Men fy på dig nu måste ju vi också ha idat linnet. Det var ju ursnyyggt till byxorna.

• SmillaMilla

NU har jag bestämt mig för att behålla katvig overallen. Den är ju underbar Jag tyckte nog ns mössan var snyggare till än den lila/vita katvig. Hela overallen blev annorlunda.

• SmillaMilla
    Tindrisen03 skrev 2009-04-07 17:18:43 följande:
    Menar du den långärmade så är den ganska normal. Nova är ca 90 cm och har en 92:a. Den görs dock inte större än det. Linne/tunika/klännnigen är 122 på Tindra som är ca 116 cm lång
    hmm och jag som tycker den är liten. Svea har ju också stl 92 på den. Och hon är ju endast 84.5 cm lång och klänningen sitter verkligen precis. Kommer förhoppningsvis kunna ha den nu under våren. Men knappast längre. Jag skulle helst vilja ha 98 till svea.
  • SmillaMilla
    mortillsju skrev 2009-04-07 17:39:08 följande:
    Sjutton hur lyckas ni?? Mina små har så mycket åsikter om vad de ska ha på.... Lilla Saga på två till exempel tokvägrar att ta på sig den fina lila MATanoraken. Det är inte annat än att man blir avsundsjuk på Liljan och Loppan....
    ha ha ja vi har stora problem med sonen. Han vägrar mycket, så nu köper jag inga kläder förens han godkänt dem innan.
  • SmillaMilla
    mortillsju skrev 2009-04-07 17:48:33 följande:
    Jag vill ha ett matchningstips. Jag köpte de grön/vita appeltightsen från Katvigs vårkollektion. Dem har vi nu i tidig vår haft till den brun/bruna katvigklänningen från i vintras *fint* men nu på vår sommar vill vi ha nåt annat till. Vad??
    den grön/vit randiga klänningen från i vår
  • SmillaMilla
    nikki2006 skrev 2009-04-07 20:15:11 följande:
    Ja alttså i andra affärer, fattar fattar fortfarande inte babyshop
    men längst upp till vänster har du ju din kundvagn. Jag tycker den shoppen var väldigt smiidg att handla från.
  • SmillaMilla
    nikki2006 skrev 2009-04-07 20:17:53 följande:
    Ja jag såg den texten med_lägg i varukorgen men inget hände när jag klickade där. Ja ja i väesta fall får jag väl ringa dit imorgon. Hi hi hi Fick precis ett samtal från Mysgrodan hi ho. Hon undrade om min beställning var rätt. jaaa sade ja, är det något fel?????? Nej säger hon, det var bara sååå himla mycket så jag trodde det var något fel HIIHIHIHIHIHI
    ha ha vad har du beställt?
  • SmillaMilla
    Quiet thoughts skrev 2009-04-07 20:19:24 följande:
    Skulle förut kommentera i Smillas blogg men något krånglade. Det gick ej för mig. Dom bor så fint Smilla, nytt och allt. Vi bor gammalt vi värsta renoveringsobjektet men vi har trädgård nog med äppelträd,hallon,jordgubbar och lite blommor här å där... Du får hojta sen någongång smilla om ni tänker anlägga jordgubbsland... här finns en hel del plantor som lägger skott.
    Gullig du är

Men jordgubbar är väll typ det enda vi har
  • SmillaMilla
    Emmsan skrev 2009-04-07 20:37:16 följande:
    nää sluuuta nu skrämmer ni mej  2 neg kan väl inte va sååå farligt
    Nä absolut inte o det ena var ju inget allvarlig, så det skall nog gå bra.
  • SmillaMilla
    nikki2006 skrev 2009-04-07 20:38:18 följande:
    Hej hej Nu skall vi se. Jag har köpt katvig velour jacka lila/vit med mössa till jessie Katvig klänning lila/vit i velour och den grön/grön i velour klänningen också till båda midi apple lila tights till Nikki Småfolk svettis jacka turkos till båda Småfolk klänning till båda med hästar Småfolk slohattar i grönt till båda Kikkid klänning grön med skärp till Jessie och den vita med gröna blommor i spets eller vad det nu är till Nikki Molo aqua tunika som Maia har och långärmad tröja till Nikki Kortärmad body dinosarna och aqua Heldress dinosarna och byxorna Kjol pärlplattor till Nikki och skorna pärlplatte tunikan med knapp till Nikki lila lurvfleese till jessie och den mer blåa med röd kant till Nikki NS röd mössa 2 lila mössa 2 harembyxor 2 kjol Tror det var allt hi hi hi
    Åhhh underbar lista!
  • SmillaMilla
    ängeln83 skrev 2009-04-07 20:42:38 följande:
    Kikar in igen efter en låååååååång dusch. Sitter och kikar igenom shoparna och inser att det inte längre finns nånting jag vill ha, är det bara jag som tröttnar fort på kläderna?
    Det lät skönt. Nu skall jag också ta en dusch. och ja jag tröttnar också, kanske inte på det som finns i shopparna, men det som finns i lådan här hemma.
  • SmillaMilla

I morgon far vi till barkarby. Finns det några roliga butiker i närheten som säljer danskt? Någon som vet?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12