Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Incommunicado skrev 2009-01-17 17:14:10 följande:
    idag testade vi cupsbodyn, himla fin, särskilt med stjärnbyxan tyckte jag, den är stark o fin i färgerna (än så länge...) finns i BT
    Jättefin är den där bodyn!!
    Och killen i den med.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    LA Woman skrev 2009-01-17 17:17:44 följande:
    Nej det är ju inte så långt heller Min kompis son är jämngammal med Felicia och var 90 cm när hon mätte honom på BVC igår Det är ju det att de jämngamla som Felicia leker med är längre allihopa så hon känns liten men kompakt
    Blir ju lätt att man jämför då, ja.
    BAra de växer lite och är pigga och glada så räcker ju det.
  • lillronya
    jojoa75 skrev 2009-01-17 17:18:38 följande:
    Lite för långt när man har två kanonbra butiker på fem min köravstånd, annacill o lillahelsingborg, o gömstället oxå förresten.. O så maikomoja i Ängelholm, Rackarungar i Båstad, Funkybaby i Löddeköpinge. Alla inom en halvtimmes körväg typ.Men den låter onekligen väldans mysig!
    Ja värst vad är många butiker nära här nu!!
    JAg måste defintivt ta mej till Ängelholm snart. Den butiken har jag missat helt!
  • lillronya
    jojoa75 skrev 2009-01-17 17:20:27 följande:
    OJ, va jobbigt!!!Du får följa med som en fluga på väggen eller smygas in i nån väska
    Ja om det bara gick!
    jojoa75 skrev 2009-01-17 17:21:56 följande:
    Har varit där en gång, men den var mysig o som sagt, det var bra rea då Funkybaby måste du testa nån gång, den är supermysig, liten ombyggd gammal lantskola. Nu har de ju dessutom MOLO
    Ja jag tänkte att jag ska leta upp Funkybaby nån gång sen. Det är ju inte så himla långt.
    De brukar ha mycket fint.
    Duntoffla skrev 2009-01-17 17:22:24 följande:
    Hej hej!Hemma efter en dag runt "byn". Shoppade en Dalmatinertröja på Poppen och ett par skor till mig Är det någon som vet en dansk sida med mycket Molo 2009?
    Hej!
  • lillronya
    Emmsan skrev 2009-01-17 18:24:49 följande:
    ¨åhh vi använder inte jeans han ska va bebis lääänge så jag e lite anti jeans än hahaha
    Mäh jeans är väl ett måste i varje människas garderob.?

Så olika det kan vara. Mina har haft jeans från början.

Men om kanten är orange kanske orange byxor passar till?
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-01-17 18:29:34 följande:
    Svea har bara ett par jeans o de har hon använt en gång så de borde åka ut för de används inte. ns har hon haft ett par men hon är för rund för dem.
    Det där är en ständig diskussion här hemma.
    Jag själv ha alltid jeans. Lider mycket när jag inte kunnat ha jeans, som när man är tokgravid mitt i sommaren och så.
    Alltså har jag alltid klätt barnen i jeans eller klänning, förstås på tjejerna.
    Så bor jag då ihop med en mysråtta som fullkomligt älskar sina mysbrallor.
    Han tycker ju naturligtvis att barnen ska ha mysbrallor.
    Så de har några mysbrallor med, men mest jeans.

Synd att man är så gammal att man inte har älsdta barnens foton på datorn. Stora tjejen fick sina första jeans på vägen hem från BB.
  • lillronya
    Emmsan skrev 2009-01-17 18:34:06 följande:
    jo alla mina andra har haft det oxå tidigt men eftersom melker är vår siste MÅSTE han va bebis läääänge hmm hur det nu ska gå ungen är 9 månader o har redan tagit ngr steg :( usch de växer för fort
    Emilio är också vår siste och hålls som bebis så länge det går, fast MED jeans.
    Förstår fullständigt hur du tänker!

Vad tidig han är! Har han inte förstått det här med att vara bebis länge?
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-01-17 18:40:02 följande:
    Men vad har man till? Tack
    Jeansklänning
    SmillaMilla skrev 2009-01-17 18:39:36 följande:
    ha ha ja så kan det också vara.Jag älskar jenas till mig (och sambon) men till barnen har jag panik över att det skall klämma på deras magar. Svea är ju rund o då går det knappt att få på jeans och anton är så tunn så jeansen bara halar ner (de enda byxor han kan ha är nova star, så han har många). Så till svea mest velour o till anton mest ns.
    Men kan inte Svea ha de nya NS-jeansen som är lite större?

Äh det är så bra när man hittar sina favvosar till barnen. Bra att det finns alla möjliga snygga kläder för alla  smaker!
  • lillronya
    isako skrev 2009-01-17 18:40:29 följande:
    Hmm kanske borde byta då så att den räcker hela vintern.. ? Vad tror du?
    Jag tror att du klarar dej med 80 men att 86 funkar. Men egentligen har jag ju inte mer koll än att jag provade den på E i torsdags.
    När var det hon skulle vara 75-78 cm?
  • lillronya
    isako skrev 2009-01-17 18:45:53 följande:
    Enligt kurvan i November.. sen har man ju Dec, Jan, Feb och kanske lite Mars också..Hon kommer inte att vara på dagis men vill ändå ha en bra overall när vi är ute o busar
    Då hade jag nog ändå tagit 86. Den verkade väldigt lätt att röra sej i. Då gör det ju inget om den är lite stor i början.
    Mina är inte heller på dagis. De ska ju ändå vara ute.
    SmillaMilla skrev 2009-01-17 18:46:29 följande:
    Åhhh jeans klänning lät riktigt snyggt. Hon kunde inte ha de där med rött, raw denim eller vad de heter, får inte upp dem över rumpan
    Ja jeansklänning är jättesnyggt till sån fin råsa!
    SmillaMilla skrev 2009-01-17 18:47:05 följande:
    Dessa kunde hon inte ha:www.tradera.com/Nova-Star-Jeans-Raw-Red-strl-...obs inte min auktion!
    Vad trist då. Riktigt go rundis då.
    Äh hon är ju tjej. Hon slipper jeansen. Hon kan ha jeansklänning istället.

Anjelin hade en perfekt som passade till allt. Tyvärr är den för liten nu...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12