Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Dunis, förresten!: Du har IdaT regnställ till N va? Vilken stl har du isf?

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    loveliva skrev 2009-01-11 16:48:13 följande:
    Fyy vad jobbigt Funderar lite på vår lilla prickHilda här hemma. Hon är ju prickig och kass i magen....Ska till allergimottagningen på onsdag för utredning. Känns nervöst ....Hoppas det är något enkelt, vill inte att hon ska ha besvär av det.
    Skönt att ni ska till kunnigt folk.
    Tänk nu på att all allergi inte syns på deras tester.
    Enligt pricktest är inte Emilio allergisk mot nånting alls...
    Det gör det hela mycket jobbigare. Vi har ju ingen färdig "mall"  att gå efter. Vi får prova ut precis allt!
  • lillronya
    loveliva skrev 2009-01-11 16:58:04 följande:
    Hoppas de är kunniga iallafall. Läkaren på bvc sa att hon är torr, vilket hon absolut INTE är. Har ju smörjt henne med miniderm och kortisonsalva utan resultat.Såhär ser hon ut på hela kroppen och ansiktet
    Oh vad det ser ut att gör ONT!!!

Visst kan hon vara torr och du smörjer ju med rätt salvor.
    Men äter hon fortfarande nåt hon inte tål kan du ju behandla hur mycket som helst.

E såg ut ungefär sådär när vi upptäckte hans allergier. Efter ett mjölkfritt dygn och mycket smörjande bleknade utslagen.
    Nattskriken slutade också.
    Utslagen försvann sen efterhand som vi kom underfund med vad han kunde äta och inte.
  • lillronya
    loveliva skrev 2009-01-11 17:06:52 följande:
    Enligt läkaren vi var hos är hon bara torr och inte allergisk mot något, det är det som gör mig så arg, för min känsla är att det är något hon inte tål. Jag har frågat om vi inte ska utesluta något i hennes kost, men det tycker han inte Ibland känns det som om man bara är till besvär som nojjig mamma när man söker sjukvård för sina barn ...Men som sagt nu ska det bli skönt att få en utredning( som jag fick tjata mig till), och förhoppningsvis få lite tips och råd vad vi ska göra.
    Men det är ju jättebra att ni kommer till folk som kan saken nu då!
    Och känner du inte att de lyssnar på dej så ta dej till nån annan läkare!
    Vi hade turen att komma till mycket kunniga människor direkt. Men det är ju för att Emilio hade astma sen tidigare och redan var knuten till rätt folk.

Och du trådarna som KKavat länkar till är jättebra! Snälla kunniga människor som ger råd och tröst när allt känns hopplöst.
  • lillronya

Dunis: Jag drar aldrig regnkläder utanpå overall. Overallen måste tåla väta, annars får det va.
    Tror du 74/80 blir för litet?

• lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-01-11 17:26:51 följande:
    Hellu i tråden Hoppas det nåt?
    Hej!
    Nä jag hoppar inte iaf.
    JuliaochNelly skrev 2009-01-11 17:28:39 följande:
    noop letar så jag blir blå efter pärlor & koppar i stl 92
    De butiker som tagit in det nya är väl redan tomma. Verkar som att folk shoppat byxorna av sej redan.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-01-11 17:29:37 följande:
    Har fnulat med massa T auktioner och har massor kvar att lägga ut, men frågan är hur många man orkar på en gång liksom? Risken är väl att man bara rör till det nån stackare kanske får fel plagg eller nåt
    Det där funderar jag med på... Hur många fixar man innan man skickar fel?
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-01-11 17:33:35 följande:
    Hej Jag hoppar inget jag heller Nu är det total tömning som gäller o gissa vad.. Jag ska sälja ca 30 suits nu  Ska sakta men säkert göra mig av med dem en efter en, *avvänjning pågår*  Å jag vet inte.. Nu har jag 24 st ute och det är väldigt många på en gång för att vara mig..Liljan hade väl typ 60 ute en gång å det hade jag aldrig fixat!!
    Wow! Vad du är duktig. Suitsavvänjning kan vara riktigt svårt!

JAg har 15 auktioner ute. Tror jag lägger ut några till lagom när dessa går ut...

60! det hade jag inte klarat av!
  • lillronya
    Smultronhjärta skrev 2009-01-11 17:34:26 följande:
    Man fixar många- jag brukar ju ha en 50st i rullning när jag väl får tummen ur
    Nä det blir nog för många för min hjärna.
    RååSa BuBBlan skrev 2009-01-11 17:38:34 följande:
    Ja visst e jag   *mallig*  Men fyyy va det skär i hjärtat när man plockar dem ur samlingen  "du åker nu din fina fina lilla suit, puss o kram och ha de bäst"  Å jag saknar dem sååååå!! Nästan tomt på suits hyllan    Bubblan är stor tjej nu och annat får ta deras plats *snyft* Ska lägga ut ett par till senare, men sen får det nog dröja till Februari innan nästa laddning
    Jätteduktig!
    Vilka får åka? Några intressanta?
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-01-11 17:42:29 följande:
    Aha.. Jag skriver allt för hand i "Traderablocket" vi har ingen skrivare nämligen Det låter dock himla smidigt med utskrift  *önskar mig en skrivare*
    Jag har olika sidor uppe på datorn när jag håller på med det. Mejlen och traderasidan. Skulle också vilja ha en skrivare.
    nikki2006 skrev 2009-01-11 17:42:31 följande:
    Jag har haft 50 ute som mest men det känndes lite mycket tycker jag. Just nu har jag 35 st, tycker det är mer lagom.Hej hej på er förrästen
    Hej!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12