Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Stormis skrev 2009-01-10 22:14:06 följande:
    Tänkte inte så mkt på "pojk", men vissa plagg hade de "högar" av, andra några enstaka. Absolut värt ett besök, men tyvärr tror jag att de har stängt på måndagar... Kattklänningar och den klänningen jag köpte hade de typ alla stl av, men det är väl inget för er .
    Ja just det..kanske ska skjuta på ärendet en dag Synsam är ju öppet alla dagar
    Jag borde egentligen har Småfolksförbud men men ..någon liten tröja skulle ju kunna flytta hit ändå utan att maken blir galen..
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    Cafe2012 skrev 2009-01-10 22:15:44 följande:
    Tack så mycket för svaret! Jag jobbade borta vid annedal för många år sen så jag borde egentligen hitta bättre. Men är inte så förtjust i att snurra runt med bilen och leta. Lättare att parkera och gå. *s*Kanske får åka dit redan på måndag. Hade de fått in tunikan med dalmatiner?
    Jag har bott i Gbg tidigare innan jag var så dum att jag flyttade därifrån Älskar Göteborg och kan det skapligt bra

Tunikan finns och är uunderbart fin
  • Smultronhjärta
    Plummy skrev 2009-01-10 22:25:04 följande:
    Var är det fraktfritt just nu?
    Matador tror jagFundersam
  • Smultronhjärta
    Plummy skrev 2009-01-10 22:33:21 följande:
    Tror ni de nya rosa/vita ränderna m. grön kant från Molo kommer som suit?
    Undrar om jag inte såg en sådan idagFundersam Fast det är klart..kan ju varit en body. Jag blev helt nollad av att vara i minMoloheaven Stora heaven är såklart,och kommer alltid vara, SALGEN
  • Smultronhjärta
    JuliaochNelly skrev 2009-01-10 22:58:59 följande:
    Helt OT fråga men vi ska flytta i mars & sorterar för fullt...hittade 3 kartonger med vinter kläder är det helt meningslöst & lägga ut det på T nu eller ??
    Njae..kommer nog inte gå lika bra som innan jul men om du lägger ut dem fort som attan och med ett utrop som inte gör dig besviken så kanske det kan gå Snön och kylan kommer väl hålla i sig ett tag och det finns barn som vuxit fortare än tänkt..
  • Smultronhjärta
    Plummy skrev 2009-01-10 23:02:37 följande:
    Smultronhjärta skrev 2009-01-10 22:45:34 följande: Får vänta till Butte finns här kan jag fråga henne Förstår att salgen är heaven! Vet du när nästa Katvig är?
    Nope- ingen koll på Katvig! Det är Molo och Småfolk som är mina kärlekar
  • Smultronhjärta
    Incommunicado skrev 2009-01-11 12:09:34 följande:
    hmm nu kollade jag allt vi har hemma för säkerhets skull och:Molo Hagenjacka st 80 börjar bli liten och ska bytas utUllared overall 86/92 är för liten, den är samma stolk som ärtgrön Molo stlk 80 som är för liten (så ni hade nog rätt)Då är mitt dilemma: Jag tänkte köpa ny jacka och en hängslebyxa till istället (vill bat aha jacka när vi åker bil t ex) men vilken STORLEK rekommenderar ni???? Voire tacksam för snabba svar, sitter och försöer beställa nu. Om Hagenjackan som är normal är för liten i 80 behöver jag 86, men om 86 overall skulle blivit för liten eftersom den motsvarar molos gamla 80 som ju var för liten, ska jag då gå upp en stlk till? det verkar ju konstigt! Främst är det från nacke-till gren vi har problem så jacka och hängslebyxa 86 borde kanske lösa problemet?Hur är Reimatecs hängslebyxor i stlk någon som vet? såg en 92:a som var billig.
    Fast jag tycker att Hagenjackan är liten i storlek..för att göra det lättare för dig
    Tycker du ska maila och be att få mått, tycker det verkar väldigt konstigt att inte D kan ha en gammal Molo 80aFörvånad Hur lång är han och vad väger han?
  • Smultronhjärta
    Incommunicado skrev 2009-01-11 12:38:55 följande:
    Han ska till BVC imorgon, han väger ca 10,5 gissningsvis efter att ha ställt honom på vågen ibland, han var 74 cmvid förra mätningen men han är längre nu. Jag har en Hagen 86 overall hemma som han ska börja använda nu. Den är lika stor som min ärtgröna 86 var innan jag sålde den mot en 80:a.
    Oj ja jag undrar om inte din Molo 80a är konstig i stl för Max har en gammal grön 80a och den är lagom till honom- han är 84-85cm lång och väger 12 kg..
    Årets overaller är dock väldigt normala i stl- där hade jag köpt en 92a till Max
  • Smultronhjärta
    Incommunicado skrev 2009-01-11 12:50:12 följande:
    är det den här ärtgröna du har:
    Japp- så antingen är min eller din fel i storleken tror jag Hade en likadan 86a som jag sålde eftersom Max drunknade i den
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12