Incommunicado skrev 2009-01-11 12:09:34 följande:
hmm nu kollade jag allt vi har hemma för säkerhets skull och:Molo Hagenjacka st 80 börjar bli liten och ska bytas utUllared overall 86/92 är för liten, den är samma stolk som ärtgrön Molo stlk 80 som är för liten (så ni hade nog rätt)Då är mitt dilemma: Jag tänkte köpa ny jacka och en hängslebyxa till istället (vill bat aha jacka när vi åker bil t ex) men vilken STORLEK rekommenderar ni???? Voire tacksam för snabba svar, sitter och försöer beställa nu. Om Hagenjackan som är normal är för liten i 80 behöver jag 86, men om 86 overall skulle blivit för liten eftersom den motsvarar molos gamla 80 som ju var för liten, ska jag då gå upp en stlk till? det verkar ju konstigt! Främst är det från nacke-till gren vi har problem så jacka och hängslebyxa 86 borde kanske lösa problemet?Hur är Reimatecs hängslebyxor i stlk någon som vet? såg en 92:a som var billig.
Fast jag tycker att Hagenjackan är liten i storlek..för att göra det lättare för dig
Tycker du ska maila och be att få mått, tycker det verkar väldigt konstigt att inte D kan ha en gammal Molo 80a

Hur lång är han och vad väger han?