Inlägg från: THEA och Grodan |Visa alla inlägg
  • THEA och Grodan

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

RååSa BuBBlan skrev 2009-03-23 10:21:32 följande:
    Stackars lilla sötisen då   *kryapådigkram* från oss!
    Tack

Titta på den lilla blekfisen

Buttelina skrev 2009-03-23 10:19:23 följande:
    hehe nä dom är inga favoriter men jag handlar därifrån om jag "måste" de har inte velat skicka till min adress utan de skickar hem det till min mamma . men nu senast så skickade de hem till mig
    Jag var ju i butiken då jag var i Sthlm, hon som stod där hade inte mycket koll
    Tilde 980430 och Alexander 070818 och förhoppningsvis en liten 2009
  • THEA och Grodan

Jaha, no kom Tilde hem sjuk från skolan också

• THEA och Grodan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-03-23 10:43:16 följande:
    Nä   *kryapådigkram* till Tilde åxå då!!Verkar gå en massa sjukdomar just nu överallt
    Buttelina skrev 2009-03-23 10:42:27 följande:
    näää men dåå
    Tack

Hon ligger utdeckad i soffan nu och Alex ligger bredvid, dom äs så söta trots sjukan
  • THEA och Grodan
    Buttelina skrev 2009-03-23 10:52:41 följande:
    www.tradera.com/Smafolk-langarmad-lejontroja-...denna fina åhh två postisar åhh sötisarna förresten ropa om du är sugen på småfolk apor
    Jag rooooooopar   Inboxa pris till mig :-P
  • THEA och Grodan
    melizza skrev 2009-03-23 11:08:08 följande:
    det var bra tips...ska prova idag hemma att hon går utan nåt varken trosor och byxor...tack!!ska prata med dagis med och se om dem vill ta detta...själv tycker jag att det är skitjobbigt...man torkar kiss överallt hela dagarna....och att det blir mycket ombyten stör ju inte mig för stooor garderob...det har vi ju vart kan man köpa dem klistermärkena?? hur funkar dem menar du?? klistrar man in dem i toaholken eller??
    Jag har tyvär inga tips eftersom Tilde blev blöjfri både dag och natt då hon var 2,5 efter att hennes dagmamma sagt att hon ville gå på pottan hos henne. Jag körde blöja och att hon fick gå på pottan i en vecka och hon kissade eller bajsade inte en enda gång i blöjan så det gick ju smärtfritt.

Dom tips du fått av andra i tråden tycker jag verkar kanon, skall jag testa med Alex om han inte vill gå på pottan
  • THEA och Grodan
    melizza skrev 2009-03-23 11:59:21 följande:
    sen är det bara nappavväjning men det känns som lätt som en plätt...jämfört med detta men det kan vi ta efter sommaren...den används ju mest hemma och när hon sovermina andra stora tjejer hade jag inga problem med att få blöjfria...dem gick på toan och pottan och sa till innan och det gick alldeles smärtfritt och blöjfria var dem innan dem ens fyllt tre år men denna envisa Stella unge är svårare...mmmm men det ska nog gå med alla dessa bra tips nu
    Hur svårt det än kan vara så blir ju alla barn förr eller senare blöjfria   Hon kanske springer til pottan snart då hon har kuliga klistermärken och kryss med pressent att se fram emot
  • THEA och Grodan
    Incommunicado skrev 2009-03-24 08:53:24 följande:
    Tackar! Det är alldeles nytt, är bara i v 8. 5 nov är BF. Njae, verktygen är underbara men till en tjej? Kanske med något rött i klänningsväg över då. Jag är så sugen på flickplagg annars -  jag vill ha klänningar!
    Åhhh, jag hoppas på plus denna månad då kan jag shoppa loss miniplagg på Lagersalgerna

Är också sygen på att shoppa småklänningar.....kanske gör det ändå, det blir ju barn (förhoppningsvis) förr eller senare
  • THEA och Grodan
    Incommunicado skrev 2009-03-24 09:18:17 följande:
    vilka salger ska ni på? Jag är lite sugen på molosalgen, har sagt flera ggr att jag ska gå men kommer aldrig iväg. Tror det blir en väldigt dyr affär för mig också, jag bor i Skövde - lång resa -  om man inte ser det som semester...Klänmningsjuka blir det nog när man har pojk även om jag många ggr kör mkt unisex så köper jag allt utom just det där jättegulliga som bara tjejer kan ha. Eftersom jag köpt mkt kläder och stylar grabben jämt så har jag väl tröttnat lite på vissa färger och plagg, det vore trist om de kom igen på sätt och vis. Samtidigt kommer nyheter och varje barn är unikt - både i personligheter och styling så det gör ju egentligen inget om jag inte kan beställa kön. Thea o G:Ska du verkligen köpa klänningar i så fall då, lägg lite unisex på hyllan istället? Även om du får en hel skock ungar till kanske alla blir grabbar.
    Men då får jag väl ge bort dom

Jag skall nog åka på alla salger tror jag
  • THEA och Grodan
    Buttelina skrev 2009-03-24 09:27:15 följande:
    katvig också?? jag är nog sugen på den med. vill dit och handla lite godbitar
    Ja, jag vill till Katvig....tänkte ju åka med dig jue...trodde ni skulle köra

Jag bokar plats till alla slager i er bil
  • THEA och Grodan
    Buttelina skrev 2009-03-24 09:33:55 följande:
    hmm ja fast hon som skulle köra vågar nog inte köra i dk sa hon . får se det går säkert att ordna på nått sätt
    Du får övertyga henne

Annars får vi övertala någon annan i denna fina tråd från Skåne att köra
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12