Inlägg från: seadwarf |Visa alla inlägg
  • seadwarf

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Rååsa Smurfen skrev 2009-03-04 23:36:08 följande:
    tycker inte det behövs tröja under ,bara som du sa en kofta över .ja ta inte bara suiten  ,blir för bebis då .klänning är fint även om man inte kan stå blir fint sittande också ,jag hade tagit klänning tror jag  om varit dig
    Mm, jag får nog testa lite imorgon bitti o se vad som känns bäst på
  • seadwarf
    Buttelina skrev 2009-03-04 23:42:05 följande:
    ja gör det oj vad jobbigt hur gammal är hon och hur mycket väger hon? knakar hon . låter ju skumt! Men allt är säkert bra med din sötis barn kan ju vara olika i storlek utan att det är något "fel" och sen tar de ju upp maten olika. se bara på kusinbebisen här i denna familjen, hon äter bra men inte jättemycket och ändå väger hon 13kg och är bara 11 mån .
    Hon fyller ett år den 24 mars.. Är nog runt 73 cm lång och vägde 7,5 kg sist.. men har garanterat tappat till sju nu iaf... Hon ligger på medelkurvan på längden och två kurvor under på vikten.. Vi är ju smala allihop, så vi är väl inte jätteoroliga.. men hon behöver ju inte gå ned i vikt {#lang_emotions_undecided}...

Mm, hon började knaka i lederna, främst höfterna o knäna.. bara knäpper till och ibland känns det som hon ska gå ur led hela ungen.. Det kom sådär över en dag då hon hade tredagarsfeber för ca 1½ månad sen.. Jätteskumt.. ringde barnläkarmottagningen här men de hade inga tider utan tyckte jag skulle åka in till karolinska eller Danderyds barnakut.. så åkte till Danderyd.. Fick bara som svar att ja, det var antagligen tredagarsfeber.. Vad gällde knakningarna så verkade hon inte ha ont när de böjde på höfterna o så o läkaren sa bara "hon har säkert alltid knakat, du har bara inte tänkt på det".. men det har hon Inte.. så där fick vi inte mkt hjälp.. inga prover togs (tänkte ifall det kanske kunde vara nån infektion som satt sig i lederna?)..

Sen på tiomånaderskollen hos läkaren på Bvc tog jag upp det igen.. men den läkaren pratade inte så bra svenska o förstod nog inte riktigt vad jag menade.. så det viftades bort där med...

Sen så har det kanske blivit lite bättre.. men nu sen hon blev sjuk igen förra veckan knakar hon mer igen.. Vet inte om det kan vara så att hon får sämre med ledvätska när hon äter dåligt eller nåt..? Känns konstigt iaf.. o sen är hon ju lite klen i benen då hon ska ställa sig upp o så.. det får en ju att undra ännu mer... Hm.. nu låter jag mer orolig än jag kännt mig...

Min sambos (barnens pappa alltså ;p) mamma hade reumatism och min farmor med.. och en kusin till mig hade barnreumatism.. så det finns ju från båda håll.. Fast samtidigt kanske det är "normalt" att de knakar? Läkarna verkar ju inte bekymrade iaf.. hm...

Nu skrev jag ju en hel bok om lilla knakeli som hon kallas här hemma ...
  • seadwarf
    trunken81 skrev 2009-03-05 00:04:55 följande:
    nähe jag står inte ut med vårt internet! sov gott folks!
    natti natti!! :)

kan du inte inboxa din blogg så jag får kika förresten ;p
  • seadwarf
    Buttelina skrev 2009-03-05 00:06:33 följande:
    men vad skumt! tycker att du ska söka läkare och be dom utreda det ordentligt! trist när dom bara viftar bort ens bekymmer haha toka
    mm.. får försöka få en remiss från bvc till barnläkarmottagningen här..
    isako skrev 2009-03-05 00:07:02 följande:
    Tycker du är helskön lolVad göööör man väll inte för pärlplatteskor Seadwarf.. Men gud! Hoppas att det inte är ngt...!
    aa, det hoppas jag med... det kan ju vara så att hon bara råkar vara en sån som knakar mycket utan att det är något farligt.. vi vuxna knakar ju ofta, men har aldrig hört/kännt en bebis göra det på det här sättet...
  • seadwarf

Tack tjejer!! Skönt att skriva av sig lite..

Får hålla er uppdaterade om hur det går...

Nu är det sovdags...

Natti natti

• seadwarf

Nu finns bilderna på Emelie på http://www.stockholmsgruppen.se/.. det blev den cerise ballongklänningen från name it.. jag kunde inte bestämma mig så min syster som var med fick välja.. hehe.. man får gå in på "Kids" och sen scrolla ned till "Emelie P".. om man trycker på den bilden som är störst kommer alla bilderna fram i större format.. Bilderna blev helt okej, Emelie bara satt där o log.. tog en minut ungefär att fota ;p.. Hon ser så väldigt ljus ut bara, men det kanske hon har blivit.. hehe..

Hej förresten .. Har inte hunnit läsa tråden än.. ;p..

• seadwarf
    SmillaMilla skrev 2009-03-10 14:50:19 följande:
    Åhhhh så söt hon är!!!!!
    Everlonn skrev 2009-03-10 14:42:32 följande:
    Fina bilder! Synd att man inte bor i Stockholm, hade ju varit kul att prova!
    Tack {#lang_emotions_kiss}.. eller vad man nu säger ;p.. en riktig liten trollunge..

Aa, det är ganska skoj att få lite fina bilder på barnen :)
  • seadwarf

Godkväll

La in några bilder i BT..

Emelie har bara den senaste veckan lärt sig att stå, klappa händerna o vinka ... o så håller hon på att få en massa tänder på en gång... hon fyller ett år på tisdag lillskruttan.. tiden går så fort...

Har fått tid den 25:e för att prata om hennes knakningar (för er som läste om det förut) så hoppas få en remiss för vidare koll då.... annars är allt bra nu...

Massa härliga vårbilder och underbara, färglada barn i BT! {#lang_emotions_sunny}

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12