Inlägg från: nikki2006 |Visa alla inlägg
  • nikki2006

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Tjollabolla skrev 2009-02-22 09:07:04 följande:
    Hehe här har nog ingen köpt kläder till Milo sen han föddes, i stort sett. Min Mamma en gång men då har hon ringt och frågat innan. Dom vet mkt väl att han har i överflöd och att jag är så petig med vad han har på sig Men om det hade varit ngt speciellt vi ville ha till honom hade jag kunnat önska mig det såklart...
    Min mamma ä bra för vi handlar tillsammans. Hon vågar inte köpa själv mer för hon vet att jag inte använder det om jag inte gillar det. Tyvärr har hon inte fattat grejen med molo än riktigt utan vi går på lindex och handlar dagis kläder istället så handlar jag mitt själv. Ibland önskar jag grejer från meandi party och då handlar hon det.
    Men alla andra släktingar........ suck säger jag bara, kommer med kapp ahl och hm skit suck. Som sagt tradera direkt
  • nikki2006
    Zvartaliljan skrev 2009-02-22 09:12:31 följande:
    Jag säger alltid till folk att absolut inte köpa kläder till henne men ÄNDÅ får hon hela tiden!! Superirriterande...de vet att hennes garderob är överfull och att jag själv säljer, ändå handlar de på H&M, lindex m.m till henne, oftast skrälliga saker som inte passar med något och sen hamnar i en låda tills de är för små. Jag brukar säga att jag hellre får pengar att sätta in på hennes sparkonto men ingen lyssnar...likadant är det med leksaker, hela huset är fullt av småleksaker som hon fått o som hon aldrig leker med!
    Ja folk är lite tröga. Men sparkonto är ju en jätte bra grej, varför nappar de inte på det???
    Mina och Tobbes föräldrar frågar oftast om det är nåt vi behöver till födelsedagar och sånt, om vi inte behöver nåt så sätter de in pengar på sparkonto och fonder till barnen. Super tycker jag
  • nikki2006
    jompa skrev 2009-02-22 09:12:31 följande:
    Nu är jag uppe i 2700:- som ligger i min varukorg på LLM , måste börja sålla lite.
    skit i att sålla och sälj lite på T istället hi hiFlört
  • nikki2006
    jompa skrev 2009-02-22 09:15:43 följande:
    Hur gör du med alla leksaker, rensar du ut ibland?Vi har oxå massor som inte leks med men det känns konstig att bara slänga. Vill inte såra någon heller.
    Vi rensar ut ibland och säljer på loppis. Finns en bran loppis som har öppet 2 ggr om året, dit åker också allt som inte går att sälja på T
    Vet frågan inte var till mig men det går kanske bra med mig med
  • nikki2006
    ängeln83 skrev 2009-02-22 09:13:27 följande:
    Jupp, det var Me Too overallen, jag hoppas den kommer imorgon.
    Du har lockat mig till att köpa bondgårds tightsen från lindex och jag älskar dem, såååå söta, måste nog dit och köpa t-shirten med Jag har den till röd enfärgad tröja och svart kjol, jättefint
  • nikki2006
    Zvartaliljan skrev 2009-02-22 09:19:28 följande:
    därför de tycker det är tråkigt...de vill hellre ge henne nåt "riktigt" *suck*Min äldsta syster dock brukar köpa bra saker, men då har hon ju 3 egna barn så hon vet vad som gäller, hon gav Maia pussel och pyssel i tidig julklapp till flygresan, väldigt uppskattat! Hon köper dessutom knappt presenter till sina egna ungar utan att be mig om hjälp först, särskilt när det gäller kläder resten av familjen verkar dock totalt omedvetna (eller helt enkelt skiter i) om att kläder och leksaker faktiskt är något jag kan skaffa...de går till lindex och br leksaker ändå Min syster som är gravid köper saker på andra ställen som jag säljer...skoj liksom
    Leksaker är ju en sån sak som man har i överflöd så jag brukar göra en lista till deras födelsedag. Sånt som jag önskar mig till dem. Sen när de ringer och undrar vad de vill ha så bockar jag av på listan. Våra släktingar är rätt bra på att lyssna på det faktiskt.
    De flesta har hajat att jag handlar enorma mängder till barnen själv så det är bara några få som envisas med att handla kläder.
    Tråkigt att din syster inte frågar istället vad du önskar till maia eller du kan ju följa med och välja tycker man.
    Sen har alla olka budget, är det något lite dyrare som vi önskar oss så frågar vi alltid Tobbes pappa tex för han handlar vad vi behöver utan att snåla.Tex säng och gungställning i trädgården
  • nikki2006

Nu vaknade sjuklingen så frukost time see you

• nikki2006

köpte 10 par idat  sockar för ett par måndaer sen och allt halk har försvunnit på allaFörvånad
    Men mig gör det inte så mycket då de för övrigt är toppen, sitter uppe bra osv

• nikki2006

hej hej tjejer
    Jag har inte varit så aktiv de senaste dagarna för min lilla flicka har fått sharlakans feber

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12