Zvartaliljan skrev 2009-02-22 09:19:28 följande:
därför de tycker det är tråkigt...de vill hellre ge henne nåt "riktigt" *suck*Min äldsta syster dock brukar köpa bra saker, men då har hon ju 3 egna barn så hon vet vad som gäller, hon gav Maia pussel och pyssel i tidig julklapp till flygresan, väldigt uppskattat! Hon köper dessutom knappt presenter till sina egna ungar utan att be mig om hjälp först, särskilt när det gäller kläder resten av familjen verkar dock totalt omedvetna (eller helt enkelt skiter i) om att kläder och leksaker faktiskt är något jag kan skaffa...de går till lindex och br leksaker ändå Min syster som är gravid köper saker på andra ställen som jag säljer...skoj liksom
Leksaker är ju en sån sak som man har i överflöd så jag brukar göra en lista till deras födelsedag. Sånt som jag önskar mig till dem. Sen när de ringer och undrar vad de vill ha så bockar jag av på listan. Våra släktingar är rätt bra på att lyssna på det faktiskt.
De flesta har hajat att jag handlar enorma mängder till barnen själv så det är bara några få som envisas med att handla kläder.
Tråkigt att din syster inte frågar istället vad du önskar till maia eller du kan ju följa med och välja tycker man.
Sen har alla olka budget, är det något lite dyrare som vi önskar oss så frågar vi alltid Tobbes pappa tex för han handlar vad vi behöver utan att snåla.Tex säng och gungställning i trädgården