Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Duntoffla skrev 2009-01-10 20:28:02 följande:
    Nu kunde jag visst inte citera längre... Ängeln- Ja, visst är det trist att man inte kan lita på hur modellerna är. De har ju verkligen skiljt massa under hösten. Noel mår bra nu. Lite hostig på nattetid men annars bra. Vi började med inskolningen en dag för sent så han började i torsdags. Det går bra men han är lite blyg till en början men det går bättre och bättre. Nästa vecka ska de äta lunch där också. Är det i mars Liam börjar?
    Störande när det blir så, brukar hjälpa om man öppnar FL i nytt fönster igen.

Verkligen, o jag som älskar Småfolks tröjor. Men va sa du nu, var folka bussarna normal i storlek?

Skönt att han mår bra och att ni har börjat med inskolningen, klart dom är lite blyga i början.
    Japp, i mars är det dags, börjar väl skola in honom i början på mars, tror dom pratade om 2 veckors inskolning. Sitter just nu och är mest nervös över vilket dagis han kommer hamna på. Hoppas verkligen det blir för 1:a val, det enda dagiset jag vill ha honom på.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2009-01-10 20:33:53 följande:
    Nu funkar det igen. Vi har ju inte fått där vi vill än men det verkar bra här också men en omväg och ändå inte där vi helst vill ha honom. Hoppas på att få plats där vi bor i augusti.Nja, skulle inte säga att folkabussarna är helt normal i storlek kanske (men inga puffärmar ) Den är lite kortare och bredare än ex den med lejon som du har på T nu.Jag kan fota om du vill?
    Sambon ringde hon som är ansvarig och hon trodde att Liam skulle hamna där vi vill, känner lite extra för det dagiset eftersom jag var första kullen som gick där Dessutom ligger det på gatan ovanför vår och det är ett super lugnt område, inga vägar eller så. Alla andra dagis ligger utmed stora vägar och tåg som åker förbi.

Då kanske folka bussarna är ungefär som denna? Den var lite kortare än normal bara.
    P1040654.JPG
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2009-01-10 20:45:37 följande:
    Håller tummarna för att ni får det! Vi har närmsta dagis 2 km längs med stora vägen men vi vill ha honom på ett där min faster jobbar, en annan bekant till familjen samt min gamla dagmamma. Det är sk naturdagis så de är ute mycket (inte så mycket som på UR och skur) men ofta i alla fall. Ja, det kan nog vara lite som den. Något kortare på längden men lite bredare samt lite längre ärmar
    Känns ju alltid bra när det finns några man känner på samma ställe
    O va bra när dom är ute mycket.

Men ååå va fin folka bussarna var ihop med Katvig velorisarna, nu blev jag ju sugen på den
  • ängeln83
    Smultronhjärta skrev 2009-01-10 20:49:46 följande:
    Någon med en liten? Önskar jag kunde trycka ner Max i denna www.tradera.com/Troja-fran-Smafolk-strl-74-80...
    Åååååh, den är ju underbar, hade den varit större hade jag velat ha den, trots att Liam redan har den, men den är en riktig favvo.
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2009-01-10 21:00:49 följande:
    Jag måste också ha vovvar. Vet du var den tröjan finns? Räknar hur mycket min shopping kommer att landa på
    Jag beställde den från Veras hus, dyr frakt bara, men jag bara skulle ha den.
    Jag mailade med Matador men hon visste inte om dom tagit in den med stars ärmar eller bara print, eller båda två.
  • ängeln83

Duntoffla

I knoooooow
    Vilken storlek har du till N på den tröjan?

• ängeln83
    loveliva skrev 2009-01-10 21:10:43 följande:
    Vilken stl beställde du ?
    Baby 92.
  • ängeln83
    jompa skrev 2009-01-10 21:11:21 följande:
    Alltså märkte nu idag att M börjar växa ur sina Småfolkströjor i stl 74/80 men hon kommer nog drunkna i 86/92. Vad gör man när det ligger emellan två stl??
    Fast jag tycker inte skillnaden är sådär super stor, jag gick direkt på 86/92 när 74/80 blev för litet. Vill man inte vara utan Småfolk får man helt enkelt stå ut med liiiite för stora tröjor ett tag
  • ängeln83
    jompa skrev 2009-01-10 21:15:01 följande:
    Sant. Men nu är ju problemet bara att man ska hitta de gamla tröjorna nånstans, Tips??
    Hum, LillaW har en del gammalt, annars är det nog T som gäller.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12