Inlägg från: nikki2006 |Visa alla inlägg
  • nikki2006

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

gosmamman skrev 2009-02-27 19:50:08 följande:
    Gokväll i tråden! Jag blir så avis när jag tittar i BT, sååå mkt fint. Jag e sååå trött på att inte ha några pengar, i två månader har jag inte fått nått annat än barnbidrag, fy vad jag tycker att efterskottslön är dåligt. Ska man behöva jobba ihjäl sig innan pengarna kommer :o(
    Ja efterskotts lön hatar jag , usch. Super trist utan shopping pengar, lider med dig
  • nikki2006
    melizza skrev 2009-02-27 19:52:34 följande:
    vi har massa bamse trosor som jag köpte på rean i höstas till Stella...hon är tyvärr inte torr ännu så dem ligger och väntar i lådan....dem kostade typ 10 kr så jag köpte nog 20 par eller nåt Hon totalvägrar pottan och toan vill hon inte gå på heller så än så länge får hon ha blöja...ska börja till våren/sommaren igen och se om hon är lättare att pottträna då....lite småjobbigt att göra det  nu när det är massa vinterkläder som ska på
    Hur gammal är Stella nu, " 1/2 år???
    Nikki är super duktig faktiskt, ligger nog lite för andra barn i hennes ¨ålder. Hon kissar alltid på toaletten och sover utan blöja på natten och kissar aldrig i sängen, mamma stolt
    Men var inte orolig, det kommer när hon är redo
  • nikki2006
    gosmamman skrev 2009-02-27 19:58:05 följande:
    Tack, jag behöver lite medlidande *surar*
    Du har rätt att vara sur för det "suger" att inte ha råd med shopping, det var shoppingstopp för mig i december och det var riktigt jobbigt, vill ju handla hela tiden
    Men håll ut för det vänder nästa månad, vad skall du handla då????
  • nikki2006
    jacao skrev 2009-02-27 19:52:55 följande:
    Japp, mätte min koppklänning tidigare idag och den var ca 53-54 cm  från axel till nederkant
    Ja det varju precis vad jag gissade hi hi Vad bra
  • nikki2006
    melizza skrev 2009-02-27 20:04:26 följande:
    Mätte en småfolk klänning i 98/104 som sitter bra på Stella och det skiljer nästan 10 cm på dem då men det kanske får bli som en tunika då....måste ju ha den klänningen
    Hur lång är hon???
  • nikki2006
    melizza skrev 2009-02-27 20:07:59 följande:
    hon är nyss fyllda 3 år.....mina andra tjejer var jättetidiga och superduktiga med att bli torra...redan vid 2 års ålder var dem nog båda helt torra t.o.m. på natten men Stella bara totalvägrar att vara utan blöja...hon vill inte ens gå utan alltså....känns som om hon är jättestor...många barn på dagis som är mindre än henne är helt torra...men men jag har nog aldrig sett några normala 18 åringar som fortfarande har blöjor så jag får trösta mig med att nån gång slutar hon väl innan hon flyttar hemifrån
    Såg nu att det stod fel, jag menade ju såklart om hon var 2 1/2 år hi hi. Jo men 3 år då är hon samma som Nikki, hon blir 3 i slutet på april.

Så gjorde Nikki också förra sommaren när vi försökte låta henne gå utan blöja, hon bara tiótalvägrade. Sen struntade vi i att pottträna henne på ca 6 månader sen föreslog dagis att vi skulle prova igen och då gick det superbra.
  • nikki2006
    melizza skrev 2009-02-27 20:08:50 följande:
    hon är nog ca 100 cm lång skulle jag tro...det var ett tag sen vi mätte
    Nikki är också en meter, jag kan prova koppklänningen på henne nu och ta ett foto om du vill???
  • nikki2006
    gosmamman skrev 2009-02-27 20:16:28 följande:
    uuh, jag vet inte. När jag sitter utan pengar vill jag alltid ha massor men när jag väl har pengar så blir jag lite snål fast jag vill ha.Jag är ff ute efter lite gamla saker, men en varsin vv klänning med stjärnor blir dte iaf på rosa och lime botten, dom ska tjejjerna ha på 6års kalaset i maj.Jag är otroligt sugen på massa klänningar.
    Jag är lite sur för att jag missade alla fina kikkid klänningar med den fina volangen, tyckte inte om dem först och nu på rean var de slut och nu har jag hittat dem igen men nu har jag inte råd, så jag surar lite jag med
  • nikki2006
    melizza skrev 2009-02-27 20:26:22 följande:
    ska du prova 86 då?? hemskt gärna vad snällt
    Ja den är ju egentligen till jessie men det gör ju inget om Nikki provar. Kommer snart tillbaka
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12