• Stiina

omega 3 till barn, finn det något som smakar gott?

Köpte Eskimo kids med tuttifrutti smak till mina barn idag, snart 3 och 4,5 år gamla. Båda tyckte att det var fruktansvärt äckligt. De spottade och fräste så jag får nog aldrig i dem det igen. Tuttifruttismaken var väldigt stark så det går inte att blanda i den i någon mat heller. Dessutom var flaskan dyr. Är det någon som har tips på något annat preparat som innehåller omega 3 och var man kan köpa det? Tacksam för svar.

• Svar på tråden omega 3 till barn, finn det något som smakar gott?
  • Mamma till viljestark dotter

Vi köpte MorEPA till vår då 4-åriga dotter. Det är kapslar med jordgubbssmak. Men kapslarna är för stora så vi öppnar dom och häller på sked. Mycket uppskattat!

• Pappatilltwins

Vi har provat eye-q jordgubbskapslar som vi öppnade och gav på sked. Har även provat Eskimo och Eskimo är mkt godare.
    Det finns ju apelsinsmak på eskimo också.

Blanda annars ut med 1msk vaniljyoghurt eller liknande.

• Stiina

Ok, bra och veta. Ja, yoghurt skulle nog funka. Tuttifruttismaken kanske går bra ihop med vanilj.

• Stiina

Nej, vaniljyoghurt gick inte bra ihop med fisksmaken . Barnen vägrar äta så vi får väl helt enkelt äta mer fisk.

• Pappatilltwins

Jag tycker inte alls det smakar fisk :)
    Ni förvarar den väl i kylen? Tänkte så den inte blivit dålig.

• Stiina

Ja, den är alldeles ny och vi förvarar den i kylen. Jag tycker att fiskleveroljesmaken är väldigt tydlig.

• Stiina

Pappatilltwins: Tack för svaren förresten och att du orkar bry dig. Jag är väldigt tacksam för hjälpen. (Verkade inte så när jag läste mina svar)

• saxon

Så märkligt. Min dotter tycker att eskimo kids med tuttifruttismak är jättegott och hon är annars superkräsen.

• ALisaE

Jag vet tyvärr ingen som smakar bra (så jag hoppas på många bra tips här), men kan säga att till och med min 1-åring som äter ALLT inte tycker om Eskimå med tuttifruttismak. Den luktar ju även väldigt illa!

• Stiina

Mina barn äter också det mesta och var jätteintresserade när jag tog fram flaskan. Men, men smaken är väl olika.

• Pappatilltwins

Ja det är så olika. Alla mina tre tar utan ett ljud både eskimo och eye-q. Men stora tjejes bästa kompis tycker det smakar äckligt.

Svar på tråden omega 3 till barn, finn det något som smakar gott?