• lurksmulan

Tips för att bebisen inte ska trilla ur sängen eftersökes!

Klockan 4 i morse vaknade vi av ett illvrål, vår 6 månaders son hade trillat ur vår säng! Som tur var föll han på den kudde som skulle hindra honom från att trilla ur, så han slog sig inte utan blev bara rädd.

Nu undrar jag om någon har tips på hur man kan undvika det här?
    Vi har resårbottnar så det är lite svårt att lägga kuddar under.

Tacksam för alla idéer!

• Svar på tråden Tips för att bebisen inte ska trilla ur sängen eftersökes!
  • Mickis74

Skaffa bäddmadrasser och ha över resårmadrassen......då är det bara att pula en massa kuddar under, från alla håll

• Nina75

Vi ställde vår dubbelsäng mot väggen och så fick bebis ligga närmast väggen. funkar bra och så behöver inte båda föräldrar sova oroligt ( som vi gör med bebis i sängen)

• Greenmonster

Vi har alltid proppat upp massa kuddar men våran son kunde inte rulla runt tills han va 10 månader. Nu när han kryper så har vi tagit bort benen och har en futon alldelles bredvid sängen. Hela golvet är en säng! hihihi Ena sida är mot väggen också. Vi kör som japanerna tills han är gammal nog att klara av en riktig säng höjd. Funkar väldigt bra!

• lurksmulan

Hmm... kanske ska flytta in sängen mot väggen då. Men det blir så bökigt att klättra över maken när man ska kissa mitt i natten....
    Vi har bäddmadrasser över, såna där tunna bara. Man kanske kan böka in kuddar där under ändå, de borde ju ligga mer stabilt än om man lägger kuddarna uppepå, eller hur?

• ashera

Vi har sängen mot väggen, plus att vi plockat bort benen från dem (har 2 st 120 sängar bredvid varann). När sonen sover själv, alltså innan jag och hans pappa går och lägger oss, så brukar jag lägga täcken och kuddar runt honom. Men han kryper aldrig iväg när han vaknar som tur är.

• Greenmonster

Vi gjorde som ashera. jag la kuddarna runt omkring och sent täckte jag dom med täcken och gjorde en ganska hög vägg. Funkade jätte bra tills han fyllde 11 månader och försökte krypa över den!

• Edwina

Jag brukar ta en rätt så stor babyfilt och lägga honom på sen bygger jag upp en vall med kuddar under bäddmadrassen sen lägger jag filten över vallen och petar in under bäddmadrassen. Garanterat fallsäkert och funkar även i soffan.

• bamsemums

Vår säng består av en resårmadrass som är i en sängram.
    Jag kom på den geniala idén att ta en tunn masonitskiva (ca 40cm hög)och lägga mellan madrassen och ramen så att jag fick som en vägg på halva sängen.
    Funkar jättebra för oss
    (Hoppas du förstod)

• Mosaik

william fick/får alltid sova emellan oss och inte vid sidan, löste det problemet rätt bra

• kejsarinnan

Jag la kudde/kuddar mellan bäddmadrassen och resårmadrassen så att det blev som höga kanter och det funkade jättebra!

• mammatilltindra

Jah har ställt spjälsängen på ena sidan av sängen och på den andra sover jag eller så är där ett berg av kuddar. Kunde inte ha vår säng mot väggen. Om man har spjälsängen där kommer man också lättare ut på natten så man slipper hoppa häck över sin sovande karlslok. Inte för att han märker något...skulle inte ens märka ett världskrig i sovrummet tror jag

Svar på tråden Tips för att bebisen inte ska trilla ur sängen eftersökes!