• Gyllenhammar

Är hopprep bra om man vill gå ner i vikt?

Tänkte ställa ännu en fråga

Är hopprep ett bra sätt om man vill gå ner i vikt?
    Förbränner det mykket??
  • Svar på tråden Är hopprep bra om man vill gå ner i vikt?
  • lunkentuss

Är väl mest kondis, men om du hoppas i 45 minuter så kommer du ju upp i fettförbränning :)

• Gyllenhammar
    himmelsflickan skrev 2009-01-09 22:43:40 följande:
    Är väl mest kondis, men om du hoppas i 45 minuter så kommer du ju upp i fettförbränning :)
    okej, då var nog inte det ett bra sätt
  • Beckiz86

Testa att gå raska promenader ;)

• Itzumo

De säger ju att hoppa studsmatta är bra, både för förbränning och kondition...

• Gyllenhammar
    Beckiz86 skrev 2009-01-09 22:45:05 följande:
    Testa att gå raska promenader ;)
    Hei fru. Jag hatar att gå hehe
  • Beckiz86

Gyllenhammar skrev 2009-01-09 22:47:40 följande:

Hei fru. Jag hatar att gå hehe
    Testa studsmatta, jag har också hört att det är bra :)
  • Gyllenhammar
    Itzumo skrev 2009-01-09 22:45:17 följande:
    De säger ju att hoppa studsmatta är bra, både för förbränning och kondition...
    A jag tänkte me på studsmatta, det e juh skoj me. Men e det bra träning om man vill bli smal???
  • Fille Fjonkan

Konditionsträning bränner fett. Promenader och jogging t ex är effektiva fettförbrännare. Så då lär ju hopprepshoppande också vara det. Men precis som med promenader och jogging är det ju bättre ju längre det varar. Och jag skulle i alla fall inte orka hoppa hopprep i mer än några minuter i taget.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Itzumo

Har du inte sett på du är vad du äter..;)

Hon har ju ofta att de får hoppa 20 min studsmatta flera ggr i veckan å de går ju ner i vikt bra..:)

Men prova, efter 20 min lovar jag att du känner dej slut..;)

• frecklefart90

Ja det bästa sättet att förbränna fett är ju att göra någon aktivitet man tycker är kul då chansen ökar att man faktiskt lyfter på ändan och tränar {#lang_emotions_tongue_out}
    Är du en latmask som mig så rekommenderar jag wii fit. Det är roligt

• Gyllenhammar
    Beckiz86 skrev 2009-01-09 22:48:33 följande:
    Gyllenhammar skrev 2009-01-09 22:47:40 följande: Testa studsmatta, jag har också hört att det är bra :)
    Tror du att det e effektivt om man vill tappa i vikt???
  • Beckiz86

Gyllenhammar skrev 2009-01-09 22:52:53 följande:

Tror du att det e effektivt om man vill tappa i vikt???
    Tjaa om du inte vill gå promenader så tror jag att det är bra, kolla på TV och studsa hade vart nått :D Tror att jag ska kolla om jag hittar nån som har en att låna mig ^^
  • Fille Fjonkan

Enligt Hälsovakten:
    Hoppa rep motsvarar 270kcal/timme (hoppa intensivt -> 370 kcal).
    Promenera raskt motsvarar 220 kcal/timme.
    Att jogga motsvarar 240 kcal/timme (teränglöpning -> 370 kcal/timme).
    Crosstrainer motsvarar 400 kcal/timme.
    Gympa, medelhård -> 240 kcal/timme.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • lunkentuss

Allt du gör bränner ju kalorer, även att stå Och äter du mindre kalorier än du gör av med så går du ner i vikt.

MEN vill du komma upp i ett "fettförbränningsstadie" så ska man göra någor fysiskt ansträngande i minst 45 minuter, då har man satt igång fettförbränningen i kroppen :) Så hoppa hopprep, studsmatta, jogga, gå snabbt, motionscykla mm i minst 45 minuter (MAX 90 min) så kommer du BRÄNNA fett

• Gyllenhammar
    himmelsflickan skrev 2009-01-10 09:16:22 följande:
    Allt du gör bränner ju kalorer, även att stå Och äter du mindre kalorier än du gör av med så går du ner i vikt.MEN vill du komma upp i ett "fettförbränningsstadie" så ska man göra någor fysiskt ansträngande i minst 45 minuter, då har man satt igång fettförbränningen i kroppen :) Så hoppa hopprep, studsmatta, jogga, gå snabbt, motionscykla mm i minst 45 minuter (MAX 90 min) så kommer du BRÄNNA fett
    He he okej. Har köpt en crosstrainer, men det kommer nog aldrig bli några 45 min. Einne på min 7e dag å jag orkar 7 min max i taget haha...
  • lunkentuss

Gyllenhammar skrev 2009-01-10 11:22:13 följande:

He he okej. Har köpt en crosstrainer, men det kommer nog aldrig bli några 45 min. Einne på min 7e dag å jag orkar 7 min max i taget haha...
    ja men ju mer du tränar ju mer kommer du orka :) Kämpa på :)
Svar på tråden Är hopprep bra om man vill gå ner i vikt?