Är hopprep bra om man vill gå ner i vikt?
Tänkte ställa ännu en fråga
Är hopprep ett bra sätt om man vill gå ner i vikt?
Förbränner det mykket??
Är väl mest kondis, men om du hoppas i 45 minuter så kommer du ju upp i fettförbränning :)
Testa att gå raska promenader ;)
De säger ju att hoppa studsmatta är bra, både för förbränning och kondition...
Gyllenhammar skrev 2009-01-09 22:47:40 följande:
Konditionsträning bränner fett. Promenader och jogging t ex är effektiva fettförbrännare. Så då lär ju hopprepshoppande också vara det. Men precis som med promenader och jogging är det ju bättre ju längre det varar. Och jag skulle i alla fall inte orka hoppa hopprep i mer än några minuter i taget.
Har du inte sett på du är vad du äter..;)
Hon har ju ofta att de får hoppa 20 min studsmatta flera ggr i veckan å de går ju ner i vikt bra..:)
Men prova, efter 20 min lovar jag att du känner dej slut..;)
Ja det bästa sättet att förbränna fett är ju att göra någon aktivitet man tycker är kul då chansen ökar att man faktiskt lyfter på ändan och tränar
Är du en latmask som mig så rekommenderar jag wii fit. Det är roligt
Gyllenhammar skrev 2009-01-09 22:52:53 följande:
Enligt Hälsovakten:
Hoppa rep motsvarar 270kcal/timme (hoppa intensivt -> 370 kcal).
Promenera raskt motsvarar 220 kcal/timme.
Att jogga motsvarar 240 kcal/timme (teränglöpning -> 370 kcal/timme).
Crosstrainer motsvarar 400 kcal/timme.
Gympa, medelhård -> 240 kcal/timme.
Allt du gör bränner ju kalorer, även att stå Och äter du mindre kalorier än du gör av med så går du ner i vikt.
MEN vill du komma upp i ett "fettförbränningsstadie" så ska man göra någor fysiskt ansträngande i minst 45 minuter, då har man satt igång fettförbränningen i kroppen :) Så hoppa hopprep, studsmatta, jogga, gå snabbt, motionscykla mm i minst 45 minuter (MAX 90 min) så kommer du BRÄNNA fett
Gyllenhammar skrev 2009-01-10 11:22:13 följande: