Hur onyttigt är egentligen turkisk yoghurt, nötter och lite honung?
Ja, hur onyttgigt är egentligen turkisk yoghurt 10%, walnötternötter och lite honung?
Ja, hur onyttgigt är egentligen turkisk yoghurt 10%, walnötternötter och lite honung?
Det beror väl på vad du jämför med?
Det är ju mer fett än i vanlig youghurt. Valnötter är också feta, men bra fett, ta bara några. Honung är väl ok, bättre än socker. Men "nyttigare" utan.
Onyttigt???? Inte ett dugg om man ser på vad det faktiskt är du äter.
Det är en helfet Yoghurt, utan en massa tillsatser, sötningsmedel eller annat skit.
Det är valnötter som innehåller bra fetter
Honung är ett bra naturligt sötningsmedel.
Vi äter Turkisk yoghurt 10% och valnötter med hallon på varje morgon.
Kan även slinka ner en liten portion på kvällen om man är sugen.
Vi försöker dra ner på kolhydraterna istället och skippar bröd, pasta mm. (LCHF).
Det jag kan tänka mig att du "oroar" dig för är den stora fetthalten om du även äter mkt kolhydrater. Då blir det liksom kaka på kaka.
Men jag tycker ändå att man i allmänt ska tänka på att äta dom helfeta produkterna istället för light-varianterna o fettreducerade varianterna.
Sedan beror det ju på "när". Äter man det till frukost är det ju lite mycket fett tycker jag. Som föredrar gröt på morgonen.
Men äter man det till efterrätt så är det ju jättenyttigt!
Honung är jättenyttigt! Bara för att något innehåller fett eller socker betyder det inte att det inte kan vara "nyttigt". Jag tror mer på att äta så naturligt som möjligt och variera sig, vi är ju allätare. Animaliskt fett är inte alls onyttigt på något sätt. Männikokroppen är fantastisk som kan överleva på det mesta, även en väldigt enformig kost under lång tid utan att ta skada. Man kan leva på enbart potatis under några månader, eller enbart ägg eller ost under 1 år.
Försöker komma ifårn godiset så själv tycker jag att det är ypperligt mellanmål på kvällen oroar mig egentligen inte allt för mycket. Ville bara få lite input! Tack
Provade precis med lite flytande honung över yoghurten o valnötter. Mumma!
Jättebra om man på samma gång är lite sötsugen så där. Nu har jag kommit ifrån det där med söt mat ganska bra men ibland kan det vara gott med bara liiiite