• MyggaMygg

I vilken vecka födde ni ert Prematurbarn?

Anledningen jag frågar är själv jag bara känner vi komemr få tidigare.
    Många i släkten har fått sina barn mycket tidigt än beräknat vad jag vet.

• Svar på tråden I vilken vecka födde ni ert Prematurbarn?
  • Nyfiken gul

Första barnet - igångsatt i vecka 36 pga mycket allvarlig havandeskapsförgiftning.

Tredje barnet - naturlig förlossning i vecka 35+6 - förmodligen beroende på någon infektion hos mig.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • MyggaMygg
    Nyfiken gul skrev 2009-01-10 13:05:15 följande:
    Första barnet - igångsatt i vecka 36 pga mycket allvarlig havandeskapsförgiftning.Tredje barnet - naturlig förlossning i vecka 35+6 - förmodligen beroende på någon infektion hos mig.
    Men allt gick vägen?

Vet du om det är ärfligt det här med att föda barn tidigt pga så många i min släkt fått barn tidigt?

Är smått orolig för det då jag även haft en heldel sd på sitånde och ska snacka med min bm på tisdag då jag möter dom men tydligen vanligt med det med men vissa gör ont.
  • Nyfiken gul
    MyggaMygg skrev 2009-01-10 13:08:22 följande:
    Men allt gick vägen?Vet du om det är ärfligt det här med att föda barn tidigt pga så många i min släkt fått barn tidigt?Är smått orolig för det då jag även haft en heldel sd på sitånde och ska snacka med min bm på tisdag då jag möter dom men tydligen vanligt med det med men vissa gör ont.
    första förlossningen var dramatisk då både jag och barnet höll på att stryka med - men vi klarade oss med en hårsmån... både jag o sonen var mycket sjuka efteråt.

tredje förlossningen gick jättebra och ingen neonatalvård behövdes, han fick dock gulsot så vi blev kvar en vecka på bb pga solning.
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Rebubblan

Jag har en son född i v 25+6 och en så gott som fullgången i 38+3. Båda är friska och normalt utvecklade

• viseversa

nu var hon inte så tidig men min andra dotter föddes i v 36+0.Värkarna satte helt enkelt igång.Dom vet inte varför hon föddes lite för tidigt.Men hon mådde bra och vägde ändå 3222gr och var 49cm lång!

• Mamma080413

fick tvillningar i v 29+4 allt har gått bra..

• MyggaMygg
    Ung tvillingmamma skrev 2009-01-10 13:18:31 följande:
    fick tvillningar i v 29+4 allt har gått bra..
    Är det vanligare att tvillingar föds tidigare?
  • Jullessk

I v 32+4 pga vattenavgång.

• mamma på vift

vecka 30+6 pga havandeskapsförgiftning, max måde bra i magen men var tvungen att komma ut då jag var väldigt dålig.

*Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • Lappen

fick mitt andra barn i vecka 32+4 dom vet inte varför

♥ (¯`°?.¸ ♥ Emanuel & Ristin ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden I vilken vecka födde ni ert Prematurbarn?