• Anonym (orolig)

Konstig känsla över hela näsan?!?!

Har en konstig känsla över näsan och lite ut på kinderna.
    Känns som det sitter något på som trycker och ger lite förlamningskänsla. Har haft så här nu i 5-6 dagar och det försvinner inte. Någon som kan tänka sej veta vad detta är?

Svårt att förklara hur det känns.

Det är inte i bihålorna som det känns utan det känns ytligt över näsan. Är riktigt orolig att det är nått farligt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 15:31
    Känns mer som att näsan är bortdomnad. Små pirrar under huden typ.

• Svar på tråden Konstig känsla över hela näsan?!?!
  • Anonym

Så har jag ibland när jag har gråtit, då sätter det sig över näsan och går ut lite på kinderna.. Jag vet inte vad det beror på dock >_

• inzinuation

Kan du ha varit ute och fått en liten frostskada?

• Anonym (orolig)

Nej det är inte för att jag gråtit, och har inte vart ute på länge, bara små korta stunder.

Det känns som att det är bortdomnat typ. Kom inte på ordet förut.

• Anonym (orolig)

puff

• Ninja05

Kan du ha förfrusit dig ute i kylan?

Min mamma har förfrusit sina händer många gg och hon fick sån känsla i början..

• Ninja05

Oj haha såg inte att du redan skrivit det :P

inzinuation skrev 2009-01-10 15:17:30 följande:
    Kan du ha varit ute och fått en liten frostskada?
  • Anonym (orolig)

tror verkligen inte det är en frostskada..det går liksom upp i ögonen ibland :S så svårt att förklara.

• Ninja05

Kan det vara värmen som gör det?
    Jag kan få liknande att det är varmt i ansiktet och ögonen som "tåras" nr jag är helt genomvarm och inomhus..
    Anonym (orolig) skrev 2009-01-10 19:17:26 följande:

tror verkligen inte det är en frostskada..det går liksom upp i ögonen ibland :S så svårt att förklara.
  • Anonym (orolig)

hehe nee inte värmen heller..har inte speciellt varmt hemma och det känns inte så heller..vet vad du menar..men detta känns inet så :( aldrig haft så här förut.

• Anonym (?)

En mycket gammal tråd men TS fick du något svar på vad det var? Jag har samma och googlade då hittade jag din tråd. Förutom näsan så sitter det även i högra ögonlocket och en liten fläck på hakan för mig. Över näsan har jag ingen känsel.

• Anonym (?)

Eller kanske någon annan som känner igen det hela?

Svar på tråden Konstig känsla över hela näsan?!?!